تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت خام سبک آمریکا انتظار داریم با توجه به واگرایی افزایشی ایجاد شده در نمودار زیر امروز تنها در صورتیکه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۹۳٫۲۰ دلار/بشکه عبور کند تا حدود سطح ۹۴٫۴۷ برگشت داشته باشد زیرا این طور به نظر می رسد که قیمت در اطراف سطح ۹۱٫۱۴ مورد حمایت قرار گرفته است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده که این موج همانطور که قبلا گفتیم از سطح ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۲۲ جولای) شکل گرفته است.

همانگونه که مشاهده می فرمائید هر چند یک کف ذو قلو کوچک ساخته شده اما زمانی می توان نسبت به این کف دو قلو اطمینان پیدا کرد که قیمت بتواند ازسطح مقاومت ۹۳٫۲۰ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) عبور کند.

کف دو قلوی احتمالی به همراه واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته MACD نشاندهنده تکمیل شدن موج نزولی C یا حداقل تشکیل یک حرکت اصلاحی است.

این در حالی است که فروشندگان فقط از پایین سطح حمایت ۹۱٫۱۴ با هدف ۸۷٫۸۱ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) وارد بازار خواهند شد. از این رو انتظار می رود که شکسته شدن سطح حمایت ۹۱٫۱۴ فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و شکسته شدن سطح مقاومت ۹۳٫۲۰ دلار/بشکه فرصت مناسبی برای خرید باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال با توجه به آنکه قیمت توانسته که از سطح مقاومت ۹۷٫۸۸ دلار/بشکه عبور کند، پیش بینی می کنیم که امروز تا سطح ۹۸٫۹۲ برگشت داشته باشد.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۰۳٫۳۰ (بالاترین سطح روز ۱ سپتامبر) به ۹۶٫۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر) شکل گرفته است.

مقاومت بعدی همانگونه که در نمودار زیر مشخص گردیده است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۹۸٫۹۲ قرار دارد.

خیلی مهم است که قیمت بالای سطح مقاومت ۹۷٫۸۸ با قدرت تثبیت شود زیرا تنها در این شرایط است که می توان هدف۹۸٫۹۲ را پیش بینی کرد.

این در حالی است که نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۷٫۷۵ نشان میدهد که شکسته شدن سطح مقاومت ۹۷٫۸۸ شکست غلط (false break) بوده و قیمت ممکن است به سوی سطح حمایت ۹۷٫۲۵ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) برگردد.

در هر صورت با نگاهی به نمودار پایین، شاهد یک گپ بوجود آمده هستیم و بی تردید، خریداران در حال تلاش برای تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۹۷٫۸۸ هستند که اگر این حرکت صورت گیرد، هدف بعدی رسیدن قیمت نفت برنت به سطح ۹۸٫۹۲ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت