تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

در این زوج ارز چنانکه دیروز نیز اشاره کردیم، انتظار می رود در آستانه جلسه بانک مرکزی آمریکا سطح حمایت ۱٫۲۹۰۰ و مقاومت ۱٫۳۰۰۰ همچنان پایدار باقی بماند، این در حالی است که به نظر می رسد در میان مدت فروشندگان هدف ۱٫۲۷۴۰ را تعیین کرده اند که این سطح پایین ترین سطح آوریل ۲۰۱۳ به این سو می باشد.

استاپ فروشندگان نیز در بالای سطح ۱٫۳۰۳۰ (بالاترین سطح روز ۴ سپتامبر) قرار گرفته است و معامله گران می توانند حد استاپ را در بالای سطح ۱٫۳۰۳۰ قرار دهند تا ریسک کمتری را متحمل گردند.

به باور ما حرکت اصلی یورو کماکان نزولی است و از این رو می توان در نرخهای بالا اقدام به فروش کرد و برای امروز نیز سفارشات فروش معامله گران حرفه ای دوباره در همان منطقه حول و حوش ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۸۰ بعدی در منطقه ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ چیده شده اند.

مقداری از سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱٫۲۹۱۰ و ۱٫۲۹۰۰ قرار دارند که فعلا مانع از کاهش قیمت شده است اما اگر سطح حمایت اصلی ۱٫۲۹۰۰ با قدرت شکسته شود، می توان از ادامه حرکت کاهشی اطمینان حاصل کرد. بنابراین اگر فروشندگان غالب شوند و جریان نزولی از سرگرفته شود، سطح حمایت کلیدی منطقه ۱٫۲۹۱۰ و ۱٫۲۹۰۰ خواهد بود.

در حال حاضر تمامی نگاهها به سمت جلسه فردا شب بانک مرکزی ایالات متحده است و این بیانیه کمیته سیاستگذاری و سخنرانی یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) هستند که روند بازار را در روزها و هفته های آینده مشخص می کنند. در حال حاضر یک هفته است که زوج یورو – دلار در نوار باریکی حرکت می کند.

بالاترین حد این زوج در یک هفته اخیر ۱٫۲۹۸۰ بوده است و پایینترین حد آن ۱٫۲۹۱۰ ، به عبارتی تنها ۷۰ پیپ نوسان داشته ایم و در شرایطی که گاهی اوقات یورو تنها در یک روز به این اندازه حرکت می کند، یک هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم.

جلسه فردا شب بانک مرکزی آمریکا احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهد بود. بیانیه رسمی بانک مرکزی آمریکا فردا منتشر می شود و خانم یلن نیز سخنرانی خواهد داشت. هرچند انتظاری در تغییر نرخ بهره را نداریم اما بیانیه ای که پس از جلسه صادر می شود و سخنرانی یلن می تواند وضعیت دلار را مشخص کند.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز همانگونه که در نمودار زیر مشخص است خریداران کماکان جریان اصلی بازار را در اختیار دارند و برای امروز نیز سفارشات خرید در حوالی ۱۰۶٫۹۰ ، ۱۰۶٫۸۰ و ۱۰۶٫۸۰ سفارشات فروش امروز در منطقه نزدیکی ۱۰۷٫۵۰ ، ۱۰۷٫۶۵ و ۱۰۷٫۷۰ چیده شده اند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز خریداران منتظرند تا امروز در نرخهای پایین یعنی سطوح ۱۳۸٫۵۰ ، ۱۳۸٫۳۰ و ۱۳۸٫۲۰ اقدام به خرید کنند و سفارشات فروش امروز خود را به ترتیب در ۱۳۹٫۰۰ ، ۱۳۹٫۲۵ با حد استاپ بالای ۱۳۹٫۳۰ گذاشته اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن