تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز مهمترین خبر بازار انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است که تاثیر زیادی بر روی اونس طلا دارد. از هم اکنون این انتظار بوجود آمده است که بانک مرکزی آمریکا در ماه ژوئن ۲۰۱۵ نرخ بهره بانکی خود را افزایش دهد اما زمان این اقدام وابسته به بررسی ها و ارزیابی کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال رزرو خواهد بود.

در حال حاضر با توجه به آمارهای اخیر اقتصادی آمریکا، پیش بینی می شود، افزایش نرخ بهره از نیمه دوم سال آینده صورت گیرد و در بیانیه امشب، انتظار داریم که بار دیگر به “پایین ماندن نرخ بهره” برای “مدت قابل توجهی” اشاره شود و نیز به بهبود شرایط اقتصادی نیز توجه گردد.

اگر در بیانیه امشب و همچنین لابه لای صحبتهای خانم یلن مشخص شود که بانک فدرال رزرو گرایش به افزایش نرخ بهره آنهم زودتر از حد انتظارات (ژوئن ۲۰۱۵) دارد، اونس طلا می تواند سریعا با شکست سطح ۱۲۲۵ به ۱۲۱۸ و سپس ۱۲۰۸ کاهش یابد اما اگر مشخص شود که بانک مرکزی آمریکا فعلا تعجیلی در افزایش نرخ بهره ندارد و نرخ بهره را برای مدتی قابل توجه در همین سطوح پایین نگه خواهد داشت، باید منتظر افزایش قیمت جهانی اونس طلا باشیم.

در هر صورت خبر امشب می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا و شکست یکی از سطوح ۱۲۲۵ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) یا ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار بانک مرکزی آمریکا و سخنرانی یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد تا نسبت به چشم انداز تصمیم آتی بانک فدرال برای تعیین نرخ بهره بانکی، تصمیم گیری کند.

از نظر تحلیل تکنیکال قیمت همچنان در کانال نزولی قرار گرفته و در حرکت نزولی نیز شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۲۵ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش و سقوط تا نرخ ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۰۸ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) فراهم خواهد آمد و در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۲ می تواند موجب افزایش به ۱۲۴۸ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) گردد.

بدین ترتیب، برای امروز ترجیح می دهیم در سطوح پایین ۱۲۲۵ اقدام به ورود در پوزیشن فروش و در سطوح بالای ۱۲۴۲ اقدام به ورود به پوزیش خرید نماییم. بنابراین خبر امشب می تواند جهت حرکت آتی بازار جهانی اونس طلا را معین کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا