تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می کنید سطح مقاومت ۹۳٫۹۳ دلار/بشکه شکسته شده و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۹۶٫۰۹ بالا بیاید.

این سطح مقاومت در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۱۰۵٫۲۵ (بالاترین سطح ۲۲ جولای) به ۹۰٫۴۳ (پایین ترین سطح روز ۱۱ سپتامبر) قرار داشت که دیروز شکسته شد و مقاومت بعدی بر روی نرخ ۹۶٫۰۹ یعنی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

به باور ما این حرکت برگشتی و افزایشی که از سطح ۹۰٫۴۳ شروع شده به احتمال زیاد در حول و حوش سطح مقاومت ۹۶٫۰۹ به پایان خواهد رسید و پس از آن تحت فشارهای نزولی به سوی سطح ۹۳٫۹۳ قرار خواهد گرفت زیرا هنوز روند نزولی که قبلا از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) شروع شده در کانال کاهشی پایدار است.

امروز مهمترین خبری که بازار در انتظار آن است، اعلام نرخ بهره بانک فدرال آمریکا و انتشار بیانیه FOMC در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است که تاثیر خاص خود را بر روی بازار جهانی نفت دارد.

در حال حاضر از منظر تحلیل تکنیکال عاملی که موجب تحریک بیشتر خریداران نفت گردیده اینکه سطح مقاومت ۹۳٫۹۳ که بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی قرار داشت شکسته شده و خریداران زیادی آماده ورود به پوزیشن های خرید شده اند و این نشان دهنده آن است که خریداران در حال حرکت برای استمرار حرکت صعودی به سوی سطح ۹۶٫۰۹ دلار/بشکه هستند که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن نیز پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح مقاومت ۹۹٫۰۵ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۱۰۰٫۸۰ صعود کند که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

حرکت برگشتی فعلی که از سطح ۹۶٫۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر) شروع شده در جهت خلاف روند کاهشی آغاز شده از سطح ۱۱۵٫۶۶ (بالاترین سطح روز ۲۳ ژوئن) می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این حرکت برگشتی ممکن است که تا سطح ۱۰۰٫۸۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) افزایش یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال، نزدیک ترین مقاومت قیمت نفت برنت بر روی ۹۹٫۰۵ تشکیل شده که این سطح محل برخورد قیمت به سطح ۱۴٫۶ درصدی می باشد که به نظر می رسد موقتا مانع از ادامه حرکت برگشتی شده است.

تنها در صورتیکه قیمت بتواند به بالای سطح ۹۹٫۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) برسد تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۹۹٫۰۵ و افزایش قیمت به سطح ۱۰۰٫۸۰ می باشد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

بدین ترتیب برای معاملات امروز در آستانه انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا می توان در محدوده نرخهای بالای ۹۹٫۴۵ اقدام به خرید نفت برنت نمود و در انتظار افزایش قیمت تا نرخ ۱۰۰٫۸۰ دلار/بشکه بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت