تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تغییر خاصی در روند حرکت این زوج دیده نمی شود و قیمت همچنان مابین نرخهای ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۳۰۰۰ در نوسان است. امشب بیاینه (Statement) فدرال رزرو آمریکا راس ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر می شود و حدود نیم ساعت بعد از آن نیز خانم یلن (ریس بانک مرکزی آمریکا) سخنرانی خواهد داشت و قطعا مهمترین خبر امروز و این هفته می باشد.

هرچند انتظار تغییری نرخ بهره بانکی آمریکا را نداریم اما بسته به اینکه لحن بیانیه و سخنرانی خانم یلن به چه سمتی گرایش داشته باشد ارزش دلار تعیین می شود. اهمیت جلسه امشب FOMC نسبت به جلسات گذشته بیشتر شده و احتمالا شاهد آن امواج خروشان بعد از انتشار بیانیه باشیم.

بنابراین سخنرانی امروز خانم یلن در رابطه با سیاستهای پولی می تواند چشم انداز روشن تری از وضعیت اقتصادی ، بازار کار ، تورم و آینده نرخ بهره ، در اختیار فعالان بازار بگذارد و بسته به اینکه لحن وی به چه سمتی گرایش پیدا کند ارزش دلار مشخص خواهد شد.

اما باید دید که آیا اعداد و ارقام اقتصاد آمریکا این اجازه را به خانم یلن می دهند تا زودتر از انتظارات بازار (ژوئن ۲۰۱۵) نرخ بهره را افزایش دهد یا خیر؟ در هر صورت جلسه امشب FOMC به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی تا چه میزان به افزایش نرخ بهره نزدیک است.

اگر امشب خانم یلن هیچ اشاره ی به زمان افزایش نرخ بهره نکند، در نتیجه، حرکت اصلاحی یورو تا سطوح ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۰۲۰ الی ۱٫۳۰۳۰ ادامه خواهد داشت و در ادامه نیز احتمال اصلاح بیشتر به ۱٫۳۰۵۰ و ۱٫۳۰۶۸(خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) بوجود می آید.

مقاومتهای بعدی نیز بر روی ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۲۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱٫۳۹۹۵ به ۱٫۲۸۵۹) قرار دارند. اما اگر خانم یلن به افزایش زودهنگام نرخ بهره اشاره نماید فرصت برای ورود به پوزیشن های فروش یورو ایجاد شده و در نتیجه، هدف های پایین ۱٫۲۹۰۰ و ۱٫۲۸۵۹ نمایان می شود.

از این رو، انتظار می رود شاهد واکنش بازار به این رویداد باشیم. از این رو می بایست در انتظار انتشار این خبر بود. با در نظر گرفتن چنین وضعیتی، می توان انتظار داشت که پس از نشست FOMC، در صورت شکست سطح ۱٫۲۹۰۰ شاهد کاهش یورو و در صورت شکست سطح ۱٫۳۰۰۰ شاهد یک حرکت اصلاحی باشیم.

هرچند که پیش بینی نمی شود این حرکت اصلاحی با قدرت ادامه داشته باشد زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت با سطوح مقاومت زیادی در بالای سطح ۱٫۳۰۳۰ مواجه است که یکی از سطوح خط میانگین متحرک ۲۱ روزه در اطراف سطح ۱٫۳۰۶۸ می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو