تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

همانطور که پیش بینی کرده بودیم دیشب پس از انتشار بیانیه و لحن قوی بانک مرکزی آمریکا، قیمت جهانی اونس طلا با شکست سطح ۱۲۲۵ تا ۱۲۱۸ کاهش یافت و پس از انتشار بیانیه دیشب و اشاره خانم یلن (ریس بانک مرزکی آمریکا) به افزایش زودهنگام نرخ بهره، حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا همچنان پایدار است.

از نظر تحلیل تکنیکال ، هم اکنون سطح ۱۲۱۸ حمایت اولیه این نرخ محسوب می شود که انتظار داریم برای مدت کوتاهی بالای این سطح در نوسان باشد و پس از آن از نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۲۶ دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

پس از خبر دیشب نوسانات بسیار سنگینی بر اونس طلا وارد شده اما قیمت هم اکنون در بالای سطح حمایت ۱۲۱۸ در حال تثبیت است که انتظار داریم بزودی این سطح نیز شکسته شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت جهانی اونس طلا در موج نزولی C قرار گرفته که این موج نزولی همانطور که قبلا خدمتتان عرض کردم از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان میدهد که این موج در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کمی متوقف شده است اما برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۲۱۵ برسد هم نشاندهنده شکست کامل سطح حمایت ۱۲۱۸ می باشد و هم می تواند در این موج نزولی C اهداف نزولی ۱۲۰۹ و ۱۱۹۴ را نمایان سازد که این سطوح در نمودار پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی واقع شده اند.

بنابراین فروشندگان اونس طلا همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و از سوی دیگر اگر امروز همه‌ پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا، با رأی منفی اکثریت به پایان برسد قیمت اونس طلا دوباره با کاهش قیمت مواجه خواهد شد که در نتیجه، فرصتهایی برای ورود مجدد فروشندگان در نرخهای پایین ۱۲۱۵ فراهم خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا