تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به اینکه قیمت هنوز نتوانسته که از سطح مقاومت ۹۴٫۵۱ دلار/بشکه با قدرت عبور کند، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به حدود سطح حمایت ۹۲٫۹۶ اصلاح کند.

این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) به ۹۰٫۴۳ (بالاترین سطح روز ۱۱ سپتامبر) تشکیل شده اند.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۹۲٫۹۶ منجر به کاهش بیشتر قیمت به سطح ۹۰٫۴۳ می شود در حالیکه در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۹۵٫۱۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) تاییدی در جهت شکست کامل سطح مقاومت ۹۴٫۵۱ می باشد که می تواند به سطح ۹۷٫۰۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

در هر صورت برای امروز با توجه به اینکه نفت در بازارها به حد وفور وجود دارد و موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا نیز به میزان ۳٫۷ میلیون بشکه رشد داشته باید منتظر فرود قیمت باشیم.

از سوی دیگر ارزش دلار آمریکا نیز به بالاترین سطح ۴ ساله گذشته رسیده است و تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۹۴٫۵۱ قرار دارد، فرصت برای ورود به پوزیشن های فروش نفت خام ایجاد شده و در نتیجه، هدف ۹۲٫۹۶ نمایان می شود اما یادآوری می شود اگر به هر دلیلی حرکت افزایشی به بالای سطح ۹۵٫۱۹ ادامه یابد، می توان به انتظار تقویت قیمت تا سطح ۹۷٫۰۴ دلار/بشکه بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن با مقاومت ۹۹٫۰۵ دلار/بشکه مواجه است و پیش بینی می کنیم که مجدد سطح ۹۶٫۲۱ یعنی پایین ترین سطح روز ۱۵ سپتامبر را لمس کند. این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۱۵٫۶۶ (بالاترین سطح روز ۲۳ ژوئن) به ۹۶٫۲۱ قرار گرفته است.

عدم توانایی و قدرت قیمت در عبور از سدّ مستحکم ۹۹٫۰۵ خود به معنای از سرگیری روند نزولی قیمت در کانال کاهشی می باشد و به احتمال زیاد در این مسیر به سوی ضلع پایینی یا کف کانال کاهش خواهد یافت.

در حرکت افزایشی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح ۹۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) تاییدی در جهت شکست سطح مقاومت ۹۹٫۰۵ می باشد که می تواند هدف ۱۰۰٫۸۰ را مشخص سازد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی تشکیل شده است.

این بدان معنا است که فروشندگان در بالا این سطح ۹۹٫۶۱ دستورات استاپ قرار داده اند از این رو، حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد. سطح مقاومت ۹۹٫۰۵ همچنین با خط روند کانال نزولی همراستا است و در صورت تثبیت قیمت در کانال نزولی می توان دوباره به انتظار کاهش نفت برنت تا سطح ۹۶٫۲۱ دلار/بشکه بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت