تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

همانگونه که در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن ملاحظه می فرمائید هم اکنون سطح ۶۹۳۸ دلار/تن مقاومت مستحکمی برای صعود مس محسوب می شود و از آنجایی که هنوز نتوانسته که از این سطح با قدرت عبور کند می بایست امروز منتظر اصلاح و برگشت قیمت به سطح ۶۸۷۴ باشیم.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از حرکت کاهشی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح روز ۸ جولای) به ۶۷۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱۱ سپتامبر) قرار گرفته است.

به باور ما تنها زمانی می توان به استمرار حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۶۷۷۰ اطمینان یابیم که قیمت خود را کاملا در بالای سطح مقاومت ۶۹۳۸ تثبیت کند.

در نمودار زیر مشخص است که با در نظر گرفتن عمق و مدت زمان حرکت اصلاحی از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) می توان از کامل شدن این حرکت اصلاحی مطمئن شد.

شایان ذکر است نزدیک ترین سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۶۸۷۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است که اگر امروز شکسته شود زمینه را برای کاهش به سوی سطح ۶۸۳۴ فراهم می آورد.

بنابراین به نظر می رسد که برای معاملات امروز فروشندگان کنترل بازار را کاملاً در دست دارند و از این رو تا زمانیکه قیمت در زیر سطح مقاومت ۶۹۳۸ تثبیت شده قیمت جهانی مس همچنان به سوی نرخهای پایین یعنی سطح ۶۸۷۴ دلار/تن کشیده می شود که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی بله… بار دیگر ادامه حرکت نزولی و سقوط قیمت به نرخهای جدید در طی ۲۴ ساعت گذشته، برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۹۸۰ دلار/تن کاهش یابد و چنانچه موفق به شکست این سطح شود می تواند تا حدود سطح ۱۹۳۷ کاهش یابد.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) به ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) تشکیل شده است و سطح فوق موجب یک حرک اصلاحی و برگشتی به سوی سطح ۲۰۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است.

با توجه به اینکه تمامی حرکتهای اصلاحی به نرخهای پایین برگشته است، از این رو می توان گفت که حرکت کاهشی که قبلا از سطح ۲۱۱۹ شروع شده همچنان پایدار است و حمایت بعدی قیمت بر روی ۱۹۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد.

به باور ما، استمرار حرکت اصلاحی در بالای این سطح مقاومت ۲۰۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) بسیار سخت و دشوار است و از این رو در محدوده نرخهای پایین آن فرصتهای مناسبی برای کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سوی سطوح ۱۹۸۰ و ۱۹۳۷ دلار/تن دیده می شود که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم