تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

دیشب یورو به نرخهای نزولی جدیدی سقوط کرد و تا سطح ۱٫۲۸۳۴ فرود آمد اما در ادامه و در لحظه نگارش این گزارش حرکت قیمت به نرخهای ۱٫۲۸۹۰ و ۱٫۲۹۰۰ بازگشت.

هرچند که نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست، اما باید تصریح کرد که فروشندگان کنترل بازار را همچنان به عهده دارند.

حرکت کاهشی یورو در روز گذشته موجب شکسته شدن سطح ۱٫۲۹۰۰ گردید و قیمت پس از انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا تا سطح ۱٫۲۸۳۴ کاهش یافت.

از شدت حرکت کاهشی اکنون کاسته شده و اکنون بار دیگر در انتظار بازگشت قیمت به نرخهای بالا هستیم تا دوباره وارد پوزیشن های فروش شویم.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش در نرخهای بین ۱٫۲۸۹۰ ، ۱٫۲۹۰۰ ، ۱٫۲۹۰۵ ، ۱٫۲۹۰۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۹۸۰ به ۱٫۲۸۳۴) و ۱٫۲۹۱۰ فرصت مناسبی برای کسب سود خواهد بود.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است سطح مقاومت اولیه امروز بر روی پیوت ۱٫۲۹۰۰ قرار گرفته و این همان سطحی است که یورو امروز بارها تلاش کرده از آن عبور کند اما ناموفق بوده است.

از این رو به رغم تلاشهای اصلاحی، به دلیل ناتوانی در تثبیت قیمت بالای سطح ۱٫۲۹۰۰، انتظار داریم در سطوح فعلی فرصتهایی برای شروع یک حرکت کاهشی دیگر آغاز شود.

از این رو، بهتر است امروز همانند استراتژی که قبلا برای یورو داشتیم بکار بگیریم و در سطوح بالا نزدیکی منطقه ۱٫۲۹۰۰ تا ۱٫۲۹۱۰ اقدام به فروش با هدفهای ۱٫۲۸۴۰ ، ۱٫۲۸۳۰ ، ۱٫۲۸۱۰ ، ۱٫۲۸۰۰ ، ۱٫۲۷۹۰ و ۱٫۲۷۸۵ کنیم زیرا برای امروز برخی از سفارشات خرید به ترتیب در این سطوح ذکر شده قرار  دارند.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز ادامه استراتژی خرید به نظر صحیح بوده و چنانکه دیدیم، شب گذشته با انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا حرکت صعودی آغاز شد و قیمت تا کنون به سطح ۱۰۸٫۹۵ رسیده که تنها ۵ پیپ پایین تر از سطح ۱۰۹٫۰۰ است و اگر قیمت به بالای این سطح برسد، سطوح بعدی ۱۰۹٫۱۹ ، ۱۰۹٫۵۰ و ۱۱۰٫۰۰ سپس ۱۱۰٫۶۸ (بالاترین سطح اوت ۲۰۰۸) خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو