تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دیروز اونس طلا چندین بار تلاش کرد که از سطح حمایت ۱۲۱۵ عبور کند اما هنوز موفق نشده است و به همین خاطر مقداری به ۱۲۲۶ بازگشت اما امروز صبح ۵۵ درصد اسکاتلندی ها به استقلال از انگلیس رأی منفی دادند و این یعنی آنکه اسکاتلند از انگلیس استقلال پیدا نخواهد کرد و با اعلام این خبر آرامش به بازارها بازگشت که همین موضوع منجر به کاهش دوباره اونس طلا به سوی سطح ۱۲۱۵ شد و باید منتظر ماند و دید اینبار این سطح شکسته خواهد شد؟

ما همچنان در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدف بعدی آن در موج نزولی C را پیش بینی می کنیم. از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما موج برگشتی قیمت که در واکنش به برخورد قیمت به سطح ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) رخ داده است به پایان رسیده است و برای امروز باید منتظر لمس مجدد سطح ۱۲۱۸ باشیم.

این سطح حمایت همانطور که قبلا بدان اشاره شد بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده که این موج نیز از سطح ۱۳۲۲٫۶۰(بالاترین سطح روز ۸ اوت) شکل گرفته است. حمایت بعدی قیمت نیز بر روی ۱۲۰۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) واقع شده است و چنانچه این سطح شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۱۹۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) فراهم می آورد.

مقاومت قیمت نیز بر روی ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) و سپس ۱۲۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارند. اکنون باز هم به سناریوی قبلی خود بازمی گردیم: سطوح ۱۲۲۶ و ۱۲۳۳ نقش مقاومت بسیار قوی را بازی می کنند که احتمال می دهیم از این محدوده شاهد بازگشت و ادامه روند کاهشی باشیم.

در این صورت با شکسته شدن سطح ۱۲۱۵ اولین هدف نرخ ۱۲۰۹ و هدف بعدی نرخ ۱۱۹۴ خواهد بود که این سطوح همانطور که دیروز عرض کردم به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا