تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

امروز بازارهای جهانی باز شدند و می بینیم که قیمت یورو در مقابل دلار فعلا تا سطح ۱٫۳۰۴۰ بالا آمده است. روز جمعه به خوبی و در دفعات متعدد، قدرت معامله گران حرفه ایی را به شما نشان دادیم. گفتم که اینها سفارشهای خرید متراکمی در منطقه ۱٫۲۹۷۰ دارند و البته مدتی این سفارشها در جای خود مانده بودند که روز جمعه سرانجام در عرض چند دقیقه قیمت به این منطقه رسید و سفارشهای این معامله گران انجام شد .

به نظر من هنوز روند کوتاه مدت افزایشی به اتمام نرسیده و این افزایش قیمت کنونی به احتمال زیاد  می تواند تا منطقه ۱٫۳۰۵۰ ادامه داشته باشد اما سفارشات فروش همچنان در منطقه ۱٫۳۰۷۰ و ۱٫۳۰۸۰ با حد استاپ چند پیپ بالاتر از ۱٫۳۱۰۰ چیده شده اند و براساس گزارشهای رسیده نیز امروز معامله گران سفارشهای خرید یورو را در دو مرحله ۱٫۲۹۸۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) و ۱٫۲۹۷۰ الی ۱٫۲۹۴۰  چیده اند و حتی محدوده ۱٫۲۹۲۰ تا ۱٫۲۹۰۰ بیشترین تراکم سفارشهای خرید یورو را به خود می بیند.

قبلا توضیح داده ام که این سفارشهای خرید و فروش ، برخی در سیستمهای معاملات الکترونیکی است و بخشی به صورت سفارش خرید و فروش صحبتی یا تلفنی بنابراین در آستانه رویدادهای مهم هفته جاری ( جلسه بانک مرکزی اروپا و گزارش اشتغال ماهیانه آمریکا ) سطح حمایت مستحکم در منطقه ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۴۰ قرار گرفته و سطح مقاومت نیز در منطقه ۱٫۳۰۵۰ الی ۱٫۳۰۸۰ تشکیل شده است. روند صعودی فعلی نشان دهنده وجود پتانسیل و مومنتوم برای استمرار حرکت صعودی به منطقه ۱٫۳۰۵۰ است از این رو برای امروز پیشنهاد می کنیم در محدوده همین منطقه ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام شود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

در این زوج ارز معامله گران همچنان چشم به شکست سطح مهم و روانی ۱۰۰ دوخته اند، در صورت شکسته شدن این سطح، هدف بعدی رسیدن قیمت ۹۹٫۶۰ خواهد بود. برای امروز سفارشات فروش بسیار زیادی در بالای ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۲۰ و ۱۰۱٫۳۰ الی ۱۰۱٫۵۰ قرار گرفته اند و حتی در منطقه ۱۰۱٫۸۰ نیز سفارش فروش چیده شده است.  قیمت این زوج ارز هم اکنون در نقطه حساسی قرار دارد و در صورت تثبیت قیمت در پایین این نرخ ، حرکت این زوج نزولی خواهد بود.

امتداد این حرکت ممکن است راه را برای سقوط بیشتر قیمت تا نرخهای پایین تر هموار سازد که در این صورت ، هدف رسیدن به نرخ ۹۸٫۶۴ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) خواهد بود.

در زوج EurJpy نیز برای امروز سفارشات فروش همچنان در منطقه نزدیکی سطوح ۱۳۱٫۲۰ و ۱۳۱٫۴۰ الی ۱۳۱٫۵۵ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و ۱۳۲٫۰۰ قرار دارند و هدف به سوی ۱۲۷٫۰۱ ( ابر ایچیموکو) از طریق شکست سطح ۱۲۹٫۹۵ می باشد.  

در زوج GbpJpy قیمت در سطوح ۱۵۳٫۵۰ الی ۱۵۴٫۰۰ مقاومت بسیار مستحکمی را در پیش رو دارد که اتفاقا برای امروز اکثر سفارشات فزوش نیز در همین منطقه قرار دارند که البته توصیه می کنیم در محدوده نزدیکی منطقه ۱۵۲٫۰۰ نسبت به تسویه فروش اقدام شود. بنابراین تا زمانی که قیمت در زیر سطح ۱۵۴٫۰۰ و ۱۵۴٫۵۰ قرار دارد، احتمال کاهش این زوج ارز به سوی خط میانگین متحرک ۵۰ روزه و حتی سقوط تا سطح ۱۴۸٫۴۶ بسیار زیاد است که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – ین ژاپن

پوندین

GbpUsd :

با اعلام مثبت و قوی شاخص مدیران کارخانه ای PMI در انگلیس ، حرکت صعودی پوند در سشن اروپا شدت گرفت زیرا انتظار می رود بانک مرکزی انگلیس در هفته جاری همانند ۱۲ جلسه قبلی اقدام به تثبیت سیاستهای پولی خود نماید. اکنون قیمت این زوج ارز به سطوحی رسیده که در صورت تثبیت قیمت بالای سطح ۱٫۵۳۰۰ زمینه را برای افزایش بیشتر به سوی ۱٫۵۴ و ۱٫۵۵ فراهم می سازد. بنابراین اگر قیمت بتواند بالای ۱٫۵۳۰۰ تثبیت شود، احتمالا خریداران می توانند تا حدود ۱٫۵۴۰۰ وارد بازار شوند.  فعلا سفارشهای خرید بسیار زیادی روی سطوح حمایت ۱٫۵۲۴۰ و ۱٫۵۲۰۰ الی ۱٫۵۱۹۳ قرار دارند که عبور از این محدوده هم با سختی صورت خواهد گرفت. اتفاقا سفارشهای خرید جدید هم عمدتا بین ۱٫۵۲۴۰ تا ۱٫۵۲۲۰ چیده شده اند و مرحله دوم بین ۱٫۵۲۰۰ تا ۱٫۵۱۹۰ بنابراین احتمالا پس از برگشت قیمت از سطح ۱٫۵۳۸۰ به سوی ۱٫۵۲۴۰ این عقب نشینی باید اتفاق بیفتد تا سفارشهای خرید به سوی ۱٫۵۳۸۷ و ۱٫۵۴۰۰ انجام پذیرند.