تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تغییر خاص در روند کاهشی اونس طلا دیده نمی شود و اکنون قیمت در مقابل سطح حمایت ۱۲۰۹ اندکی متوقف مانده است اما پیش بینی می کنیم که دیر یا زود این سطح نیز شکسته شود و قیمت آن تا حدود سطح ۱۱۹۴ کاهش یابد. اخبار ناخوشایند برای اونس طلا همچنان ادامه دارد و امروز اعلام شد که موجودی ذخایر کل طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۷٫۷۸ تن کاهش به ۷۷۶٫۴۴ تن رسیده که این میزان پایین ترین رقم از دسامبر ۲۰۰۸ به این سو می باشد.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) تشکیل شده است و حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۱۱۹۴ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی واقع شده است.

تا حالا هیچ سیگنال آشکار از برگشت روند صعودی صادر نشده که اتمام روند نزولی در این موج را تایید کند. با توجه به این مساله که اونس طلا به روند حرکت کاهشی خود در موج C ادامه خواهد داد، به کسانی که دارای پوزیشن فروش هستند و تمایل به انجام معاملات می باشند توصیه می شود که در نرخهای پایین ۱۲۰۸ اقدام به فروش نمایند و تا سطح ۱۱۹۴ پوزیشن های فروش خود را نگاه دارند.

نوسانات امروز بازار بی تردید تحت تاثیر حرکات شاخص دلار آمریکا و گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره آمریکا خواهد بود زیرا امروز در تقویم اقتصادی به غیر از شاخص فروش خانه های موجود آمریکا (پیش بینی ۵٫۲۱ میلیون واحد، رقم قبلی ۵٫۱۵ میلیون واحد) رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است.

چنانچه این شاخص امروز بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود فرصت خوبی را برای فروش با هدف ۱۱۹۴ فراهم خواهد آورد. در حرکت اصلاحی نیز سطوح مقاومت قیمت به ترتیب بر روی ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) و ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) تشکیل شده اند و این سطوح مانع از هر گونه حرکت اصلاحی به نرخهای بالاتر خواهند شد.

بنابراین برای امروز به محض شکسته شدن سطح ۱۲۰۹ می توان هدف نزولی ۱۱۹۴ را برای قیمت جهانی اونس طلا پیشاپیش انتظار داشت که این هدف در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا