تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که برای تکمیل موج نزولی (b) امروز قیمت آن به سوی سطح ۹۰٫۴۳ دلار/بشکه کاهش یابد که این سطح پایین ترین سطح روز ۱۱ سپتامبر می باشد. از نظر تحلیل تکنیکال این دومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که این چرخه از سطح ۹۰٫۴۳ آغاز گردیده است.

اولین موج یعنی موج (a) از سه موج کوچک تر تشکیل شده که دومین موج یعنی موج b در حال برگشت به سوی نقطه شروع موج اول یعنی موج a می باشد.

این رابطه بین موج b و موج a شباهت زیادی بین موج (b) و موج (a) دارد و این بدان معناست که موج (b) در حال ریزش به سوی سطح ۹۰٫۴۳ یعنی نقطه آغاز موج (a) می باشد.

از نزدیکی این سطح یعنی حدود ۹۰٫۴۳ باید منتظر شروع موج افزایشی (c) باشیم که می تواند قیمت را به سوی سطح ۹۴٫۵۱ برگرداند و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) به ۹۰٫۴۳ (پایین ترین سطح روز ۱۱ سپتامبر) می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۹۲٫۹۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد و اگر امروز شکسته شود زمینه را برای شروع موج (c) به سوی سطح ۹۴٫۵۱ فراهم می آورد و فعلا عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۹۲٫۹۶ احتمال شروع مجدد روند نزولی به سوی سطح ۹۰٫۴۳ دلار/بشکه را فراهم کرده است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا حدود منطقه ۹۷٫۲۹ و ۹۷٫۰۰ دلار/بشکه کاهش یابد و این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت در موج نزولی c قرار گرفته که این موج سومین موج از موج بزرگتر B می باشد که از سطح ۹۹٫۶۱ (بالاترین سطح روز ۱۷ سپتامبر) شروع شده است.

با در نظر گرفتن طول موج قبلی a قیمت نفت برنت در این موج ممکن است تا خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی کاهش یابد.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۹۶٫۲۱ (پایین ترین سطح ۱۵ سپتامبر) به ۹۹٫۶۱ نشان می دهد که سطح حمایت قوی قیمت بر روی ۹۷٫۰۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد که این سطح بسیار نزدیک به سطح ۹۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۹۸٫۵۰ تشکیل شده است که سقف موج b می باشد و چنانچه این سطح شکسته شود نشاندهنده کامل شدن موج B در اطراف سطح ۹۷٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱۹ سپتامبر) می باشد که می تواند هدف ۹۹٫۶۱ را نمایان سازد.

بنابراین در حال حاضر، همانطور که در بالا گفته شد برای معاملات امروز احتمال سقوط قیمت نفت برنت به محدوده سطح ۹۷٫۲۹ و ۹۷٫۰۰ دلار/بشکه وجود دارد که این اهداف در نمودار زیر مشخص هستند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت