تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن کاملا در نمودار زیر مشخص است که قیمت توانسته سطح حمایت ۶۷۸۳ دلار/تن را بشکند و برای امروز می بایست منتظر کاهش قیمت به سطح ۶۷۳۳ باشیم.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده که این موج از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) آغاز شده است.

حمایت بعدی قیمت بر روی ۶۷۳۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گرفته که اگر شکسته شود قیمت را تا سطح ۶۶۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین خواهد آورد.

خط روند نزولی رسم شده مماس با نرخهای ۶۹۶۰ (پایین ترین سطح روز ۱۸ جولای) به ۶۸۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) هدفی در حدود ۶۶۵۳ را نشان می دهد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۶۷۸۳ خواهد بود.

بنابراین همانگونه که در تصویر پایین قابل مشاهده می باشد سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۶۷۸۳ کاملا شکسته شده و برای امروز انتظار برای سقوط قیمت جهانی مس به سطح ۶۷۳۳ چندان بعید نخواهد بود و احتمال رسیدن قیمت در آینده نزدیک حتی به سطح ۶۶۵۳ دلار/تن بسیار زیاد خواهد بود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت ۱۹۸۰ دلار/تن را شکسته است و برای امروز پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۱۹۳۷ کاهش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۷۵۴٫۷۵ (پایین ترین سطح روز ۲۱ مه) به ۲۱۱۹ (بالاترین سطح روز ۲ سپتامبر) تشکیل شده است.

حمایت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی یعنی سطح ۱۹۳۷ قرار گرفته که اگر این سطح نیز شکسته شود می بایست منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۹۴ باشیم که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

شایان ذکر است که هر گونه حرکت افزایشی ناگهانی قیمت به بالای سطح ۱۹۸۰ می تواند نشانه ای در جهت شکست غلط این سطح حمایت باشد و آن وقت قیمت می تواند برای مدتی در اطراف این سطح در نوسان باشد یا به سوی سطح ۲۰۰۰ برگردد.

در هر صورت برای امروز حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی کماکان ادامه داشته و قیمت از سطح حمایت ۱۹۸۰ عبور کرده و هدف بعدی کاهش به سطح ۱۹۳۷ دلار/تن می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم