تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

به نظر می رسد که روند این هفته شاخص دلار آمریکا نیز افزایشی است و این شاخص در این روند ادامه مسیر خواهد داد که در واقع هفته گذشته توانست برای ۱۰  هفته متوالی به رشد خود ادامه دهد که این میزان طول رشد هفتگی از سال ۱۹۷۳ به این سو بی سایقه است.

از نظر تحلیل تکنیکال، برای ارزش جهانی دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن با منطقه مقاومت ۸۴٫۷۵۳ تا ۸۴٫۹۳۵ مواجه شود و ممکن است در هفته جاری یا در اطراف همین منطقه ۸۴٫۷۵۳ الی ۸۴٫۹۳۵ در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح ۸۳٫۵۱۲ اصلاح کند.

این منطقه مقاومت در نمودار زیر به ترتیب بر روی بالاترین سطح ۹ جولای ۲۰۱۳ و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی قرار گرفته که این چرخه از سطح ۷۲٫۸۰۹ (پایین ترین سطح روز ۵ مه ۲۰۱۱) شروع شده است.

از آنجایی که شاخص دلار آمریکا پس از رشد قدرتمند خود از سطح ۷۹٫۷۵۹ (پایین ترین سطح روز ۳۰ ژوئن) تا کنون هیچ حرکت اصلاحی و نزولی نداشته این احتمال قویا وجود دارد که این منطقه مقاومت و رزیستنس در نزدیکی محدوده ۸۴٫۷۵۳ تا ۸۴٫۹۳ موجب چنین حرکتی گردد.

لازم به ذکر است که اگر این هفته قیمت بتواند یک کندل روزانه در بالای سطح مقاومت ۸۴٫۹۳۵ ببندد می تواند فرصتهایی برای ورود به پوزیشن های خرید مجدد ایندکس دلار آمریکا به سوی سطح ۸۶٫۳۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم آورد.

امروز اخبار اقتصادی مهمی در ایالات متحده منتشر نخواهد شد و مهمترین خبر امروز شاخص فروش خانه های موجود آمریکا در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران خواهد بود.

در سایر تحولات به دلیل عدم انتشار آمارهای اقتصادی مهم و تعیین کننده امروز، حرکت زوج یورو – دلار آمریکا در روندی خنثی بین ۱٫۲۸۲۵ و ۱٫۲۸۷۰ ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر، با اصلاح قیمت به نرخهای بالای سطح ۱٫۲۸۷۰ فرصتهایی برای فروش بوجود می آورد و هدف همچنان سطوح ۱٫۲۷۸۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) و ۱٫۲۷۴۰ است.

امروز توجه اصلی بازار به سخنرانی ماریو دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران به مساله سیاستهای انبساطی در پارلمان اروپا معطوف خواهد بود که پیش بینی می شود، همان مواضعی که در نشست قبلی جلسه بانک مرکزی اروپا و تزریق پول به سیستم بانکی که قبلا بیان شده بود، تکرار شود.

این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا در جلسه هفته گذشته خود به توقف سیاستهای انبساطی و برنامه خرید اوراق قرضه در ماه آینده اشاره کرده بود و با توجه به شرایط فعلی انتظار داریم که بانک مرکزی اروپا همچنان اقدام به ادامه سیاستهای انبساطی نماید که در این صورت با توجه به تحلیل بین بازاری، اختلاف نرخ بهره و شکاف بازدهی اوراق قرضه آمریکا و اروپا موجب تضعیف دوباره یورو در مقابل دلار آمریکا خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار