تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز بازار جهانی اونس طلا در حالی کار خود را آغاز کرد که یک خبر سیاسی ( انجام اولین حمله هوایی آمریکا به داعش) سوژه اصلی تمامی خبرگزاریهای جهان بود و بازارهای مالی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.

همچنان که سابقه بازار نشان داده است، با بروز مسایل امنیتی و تهدیدهای نظامی در جهان، اونس طلا نقش مطمئن و امن (safe – haven) را داشته و معامله گران تمایل بیشتری به آن نشان می دهند. به همین دلیل، از امروز که خبرهای مبنی بر حمله هوایی آمریکا به داعش به گوش رسید، قیمت جهانی اونس طلا نیز افزایش یافت.

به همین خاطر برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن از سطح مقاومت ۱۲۱۸ عبور کند و تا حدود سطح ۱۲۲۶ افزایش یابد که این هدف را آغاز حمله هوایی آمریکا به همراه متحدانش به مواضع داعش در سوریه و واگرایی افزایشی در اندیکاتور RSI تایید کرده است.

از آنجایی که قیمت در حالت اشباع از فروش قرار گرفته و احتمال یک حرکت اصلاحی به نرخهای بالا وجود دارد برای امروز در محدوده نرخهای بالای ۱۲۱۸ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید ایجاد خواهد شد و سطح مقاومت بعدی نرخ ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) است که اگر با قدرت شکسته شود می تواند زمینه را برای رشد به سوی سطح ۱۲۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) فراهم خواهد آورد.

در حال حاضر قیمت در بازار آسیا در روندی خنثی بین ۱۲۰۹ و ۱۲۱۸ به حرکت خود ادامه می دهد و اکنون می بایست به انتظار باشیم تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت جهانی اونس طلا پس از لمس سطح حمایت ۱۲۰۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) فعلا در موج افزایشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با توجه به حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه که امروز صورت خواهد گرفت، این صعود با شکست سطح ۱۲۱۸ به سوی سطوح ۱۲۲۶ و حتی ۱۲۳۳ قدرتمندانه پیش رود و پس از آن از نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۳۳ که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی قرار دارد دوباره قیمت جهانی اونس طلا تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا