تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

یورو پس از سخنان دیروز آقای ویلیام دادلی (ریس بانک نیویورک آمریکا) که گفته بود هر گونه افزایش در نرخ بهره آمریکا باید با دقت و با احتیاط انجام شود توانست مقداری از سطح ۱٫۲۸۱۶ (پایین ترین سطح ۱۴ ماهه گذشته) فاصله بگیرد اما همچنان بدلیل اختلاف در سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا با آمریکا در شیب کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد بطوریکه با انتشار اخبار مختلف، نوسانات قیمت آغاز می شود و پس از مدتی از تب و تاب باز می ایستد.

چنانکه در روزهای گذشته اشاره کردیم، شاید بهترین راهکار معاملاتی یورو فروش در نرخهای بالا باشد و برای امروز برخی از سفارشات فروش به ترتیب در حوالی ۱٫۲۹۰۰ ، ۱٫۲۹۱۰ و ۱٫۲۹۲۰ قرار گرفته اند.

در هر صورت امروز یورو از پایین ترین نرخ روز گذشته خود در سطح ۱٫۲۸۱۶ مقداری فاصله گرفت و با توجه به این گمانه که رشد اقتصادی آلمان احتمالا در سه ماهه سوم سال گسترش داشته باشد توانسته با انجام حرکت اصلاحی و صعودی به سطح ۱٫۲۹۰۰ بازگردد که این خود به معنی شروع حرکت اصلاحی است. با این حال، عدم توانایی در تثبیت قدرتمند قیمت در بالای سطح ۱٫۲۹۰۰ می تواند دوباره منجر به استمرار حرکت نزولی گردد.

آقای دراقی (ریس بانک مرکزی اروپا) بار دیگر در سخنان دیروز خود گفت:”بانک مرکزی اروپا آماده است تا در صورت لزوم از ابزارهای غیرمتعارف دیگری برای حمایت از رشد اقتصادی استفاده نماید ” که این می تواند میزان اعتماد بازار به خرید اوراق قرضه دولتی توسط بانک مرکزی اروپا را محک زند.

بازار نیز اکنون در جستجوی نشانه هایی برای شروع نوسانات جدید است زیرا فعلا بعید است که به این زودی بانک مرکزی اروپا اقدام به خرید اوراق قرضه نماید.

در هر صورت همچنان بر این باوریم که حرکت اصلی یورو کماکان نزولی است و از این رو در انتظار هستیم تا با شروع حرکت اصلاحی و رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم شود.

در حرکت اصلاحی، سطوح مقاومت بر روی نرخهای ۱٫۲۹۰۰ ، ۱٫۲۹۱۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۹۹۵ به ۱٫۲۸۱۶) قرار گرفته و اگر یورو قادر به تثبیت در بالای نرخ ۱٫۲۹۳۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ سپتامبر) شود، حرکت اصلاحی با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

در صورت عبور یورو از سطح ۱٫۲۹۳۰ سطوح مقاومت چندانی تا سطوح ۱٫۲۹۵۰ و ۱٫۲۹۸۲ و ۱٫۲۹۹۵ در این مسیر دیده نمی شود ، در هر صورت برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش در محدوده نرخهای ۱٫۲۹۰۰ ایجاد شود.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار – ین ژاپن در حال حاضر، بهترین استراتژی امروز، خرید قیمت در محدوده نرخهای ۱۰۸٫۲۵ و ۱۰۸٫۲۰ با حد سود بالای ۱۰۹٫۰۰ است. اصل سفارشات خرید این زوج ارز با حد استاپ پایین سطح ۱۰۷٫۸۵ برنامه ریزی شده اند و تا زمانیکه کندل روزانه بالای سطح ۱۰۸٫۳۲ بسته شده اهداف افزایشی میان مدت به ترتیب بر روی ۱۱۰٫۵۰ و بعد از آن ۱۱۰٫۶۷ (بالاترین سطح اوت ۲۰۰۸) می باشد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز پیش بینی می کنیم که امروز خریداران در حوالی سطوح ۱۳۹٫۲۵ و ۱۳۹٫۲۰ بار دیگر نبض بازار را در اختیار گیرند و قیمت دو مرتبه به بالای سطح ۱۴۰ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو