تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

تغییر چندانی در وضعیت قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و همانطور که دیروز اشاره کردیم قیمت همچنان خود را در بالای سطح حمایت اصلی ۹۰٫۴۳ دلار/بشکه تثبیت کرده است و احتمال برگشت موقتی قیمت به سطوح بالا وجود دارد.

در نمودار زیر باید توجه داشت که در نمودار ساعتی، الگوی افزایشی در موج (c) تشکیل شده و اگر به همین صورت در بالای سطح حمایت ۹۰٫۴۳ تثبیت شود، انتظار صعود قیمت تا نرخ ۹۲٫۹۶ وجود خواهد داشت. اگر این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۹۴٫۵۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

امروز همچنین شاخص موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا ساعت ۱۸:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که انتظار می رود از رقم قبلی ۳٫۷ + میلیون بشکه به میزان تنها ۷۰۰ هزار بشکه رشد داشته باشد و هر چقدر ذخایر نفتی آمریکا رشد کمتری داشته باشد این نشاندهنده تقاضای خرید نفت است که می تواند به تقویت قیمت به سوی سطح ۹۲٫۹۶ کمک کند.

از این رو می بایست استاپهای خرید پایین ۹۰٫۴۳ قرار دارد زیرا در حال حاضر، سطح حمایت محکم و روانی آن در همین سطح ۹۰٫۴۳ تشکیل شده است و تنها در صورت شکسته شدن ۹۰٫۴۳ و تثبیت کندل ۲ ساعته پایین آن، هدف بعدی فرود تا سطح ۸۸٫۵۰ خواهد بود.

اکنون برای معاملات روزانه استاپهای خرید را پایین سطح ۹۰٫۴۳ قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به برگشت قیمت نفت خام در موج (c) تا حول و حوش سطح ۹۲٫۹۶ دلار/بشکه معطوف خواهیم کرد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت بالای سطح ۹۶٫۳۸ دلار/بشکه قرار دارد قیمت آن به ترتیب به سطوح ۹۷٫۱۸ و ۹۷٫۶۸ افزایش یابد و تنها شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۳۸ باعث کاهش قیمت به سطح ۹۴٫۸۰ می گردد.

از آنجاییکه همچنان بر این باوریم که روند حرکت روزانه نفت برنت افزایشی تا حدود سطح ۹۷٫۶۸ است، به خرید نفت برنت ادامه می دهیم خصوصاً با توجه به اینکه بر روی نمودار پایین موج B در نزدیکی سطح ۹۶٫۳۸ تمام شده است و هم اکنون در موج افزایشی C قرار داریم که می تواند در این موج قیمت نفت برنت را به ترتیب تا سطوح ۹۷٫۶۸ ،۹۸٫۰۸ ، ۹۸٫۴۸ ، ۹۸٫۹۸ و حتی در بیشترین قدرت خود تا سطح ۹۹٫۷۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برساند.

اما اگر به هر دلیلی از پایین سطح ۹۶٫۳۸ با قدرت شکسته شود و حداقل ۱ ساعته پایین آن تثبیت شود می بایست در سناریوی فوق تجدید نظر کرد زیرا همانطور که گفته شد تنها شکسته شدن سطح حمایت ۹۶٫۳۸ می تواند منجر به سقوط بیشتر قیمت تا نرخ ۹۴٫۸۰ دلار/بشکه گردد و می تواند به شروع حرکت جدیدی نزولی بیانجامد و این بار فروشندگان وارد بازار خواهند شد.

در تحلیل بعدی چشم انداز ۳ ماهه نفت برنت که ان شالله روز جمعه در سایت منتشر خواهد شد تا حدی می توان چشم انداز آتی قیمت نفت خام و برنت دریای شمال را حدس زد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

 نفت برنت