تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

ادامه استراتژی فروش یورو به نظر صحیح بوده و چنانکه دیدیم، روز گذشته با اصلاح قیمت به سطح مقاومت ۱٫۲۹۰۰ حرکت نزولی دوباره آغاز شد و در این زوج ارز تا زمانیکه قیمت در زیر سطح ۱٫۲۹۱۰ تثبیت شده است، احتمال تشکیل حرکت نزولی به هدف مورد نظر ما یعنی سطح ۱٫۲۷۴۰ وجود دارد و از روز گذشته حد استاپ فروش های خود را از سطح ۱٫۲۹۳۵ به ۱٫۲۹۱۰ پایین آورده ایم.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است با توجه به کندل نزولی بزرگ روز ۴ سپتامبر و دیگری کندل نزولی کوچک روز جمعه نوسانات بسیار سنگینی بر این زوج وارد شده اما قیمت هم اکنون در بالای سطح حمایت ۱٫۲۸۰۰ تثبیت شده است که اگر شکسته شود به ترتیب به سوی نرخهای ۱٫۲۷۸۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) و ۱٫۲۷۵۰ و ۱٫۲۷۴۰ کاهش خواهد یافت و به دلیل اختلاف نرخ بهره آمریکا با اروپا، کماکان فرصت ادامه حرکت کاهشی یورو بیشتر خواهد شد.

در خصوص سیاستهای پولی مقامات اروپایی در سخنان خود همواره لحن بسیار ملایم (dovish) را اتخاذ نموده اند که در نتیجه به تضعیف یورو خواهد انجامید.

اخیرا آقای دارقی با اشاره به نگرانیهای شدید در خصوص وضعیت اقتصادی منطقه یورو و خطر تورم منفی به تاثیر آن در سایر بخشهای اقتصادی پرداخته و این اطمینان را برای بازار ایجاد نمود که در صورت لزوم، تصمیمات مناسبی (سیاست انبساطی) اتخاذ خواهد شد و این در حالی است که خانم یلن در جلسه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا به توقف کامل برنامه خرید اوراق قرضه در ماه آینده اشاره کرد و این سخنان موجب شد تا این گمانه در بازار تقویت شود که نرخ بهره آمریکا زودتر از سایر بانکهای مرکزی صورت خواهد گرفت.

از این رو است که اخیراً اختلاف نرخ بهره بانکی از جمله عوامل اصلی برای فشارهای نزولی یورو بوده است و تقاضا برای خرید دلار را بیشتر کرده است زیرا این احتمال را تقویت کرده که بانک فدرال رزرو آمریکا زودتر از انتظارات بازار سیاست های انقباضی جدیدی را آغاز کند.

بنابراین جفت یورو – دلار بهترین جفت ارز برای ورود به پوزیشن فروش است زیرا برای امروز سطوح مقاومت ۱٫۲۸۶۰ ،۱٫۲۸۷۰ و ۱٫۲۹۰۰ با حد استاپ بالای ۱٫۲۹۱۰ بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت نزولی مناسب است و دیر یا زود انتظار شکست ۱٫۲۸۰۰ و سقوطی دیگر برای یورو تا نرخهای ۱٫۲۷۸۸ ، ۱٫۲۷۵۰ و ۱٫۲۷۴۰ را داریم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو