تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانطور که دیروز پیش بینی کرده بودیم واکنش مثبت اولیه نفت خام سبک آمریکا به کاهش موجودی ذخایر نفتی آمریکا موجب رشد قیمت به سوی ۹۲٫۹۶ دلار/بشکه گردید و همچنان سطح ۹۰٫۴۳ از افزایش قیمت در کوتاه مدت حمایت می کند.

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا حدود سطح ۹۴٫۵۱ افزایش یابد که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از ۱۰۷٫۷۳ به ۹۰٫۴۳ واقع شده است.

دیروز موجودی ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ سپتامبر به میزان ۴٫۳- میلیون بشکه کاهش یافت در حالیکه قبلا پیش بینی می شد ۳۸۶۰۰۰+ افزایش یابد. این موضوع می تواند روند صعودی نفت خام را بیشتر به سوی سطح ۹۴٫۵۱ هدایت کند.

در نمودار زیر همچنان مشخص است که بازار همچنان انتظار دارد تا قیمت نفت خام به این حرکت اصلاحی خود در موج افزایشی (c) ادامه دهد که در این صورت، شاهد تقویت بیشتر نفت خام تا سطح ۹۴٫۵۱ خواهیم بود.

لازم به ذکر است ، سطح حمایت قیمت نیز بر روی نرخ ۹۲٫۲۷ دلار/بشکه قرار گرفته که نبایستی شکسته شود و پایین این سطح به مدت ۲ ساعت تثبیت شود.

در هر صورت درگیری ها در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا فعلا در کوتاه مدت مورد توجه بازار است و برخی نگرانی ها از حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه و اختلال در تولیدات نفت در چندین کشور عضو اوپک می تواند برای مدتی به تقویت کوتاه مدت نفت خام در بازارها کمک کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

حمله هوایی آمریکا به همراه متحدانش به مواضع داعش در سوریه این نگرانی را بوجود آورده که ممکن است تولیدات نفت برخی از کشورهای عضو اوپک مختل شود که این گمانه زنی ها فعلا باعث تثبیت قیمت نفت برنت دریای شمال بالای سطح حمایت ۹۶٫۵۴ دلار/بشکه شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت به سوی سطح ۹۸٫۰۷ افزایش یابد.

حرکت سریع و افزایشی روز گذشت قیمت از سطح ۹۵٫۷۰ خود دلیل محکمی برای افزایش تا این سطح می باشد. از سوی دیگر، مسلم است که درصورت شکست سطح حمایت ۹۵٫۷۰ ممکن است نفت برنت ناگزیر به تغییر جهت حرکت خود گردد و به سوی نرخ ۹۴٫۸۰ کاهش یابد.

در حال حاضر موج افزایشی C که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید به نفت برنت نیروی مجددی برای احیا داده است و چنانچه امروز قیمت موفق به شکست سطح ۹۷٫۲۰ گردد زمینه را برای صعود به سوی سطح ۹۸٫۰۷ فراهم می آورد.

با این توضیح، هرچند در طی معاملات روز گذشته، نفت برنت تا سطح ۹۵٫۷۰ سقوط کرده بود اما با حرکت روز گذشته و برگشت سریع قیمت، دور جدیدی از افزایش قیمت به سوی سطح ۹۸٫۰۷ دلار/بشکه برای آن رقم خورده است.

با توجه به نزدیک شدن به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ فصل پر فراز و نشیبی را برای نفت خام و برنت در پیش رو خواهیم داشت و فردا به تحلیل روند بازار خواهیم پرداخت.

انتظار می رود بازار واکنشهای متفاوتی را تجربه کند. در تحلیل فردا به چشم انداز ۳ ماهه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال خواهیم پرداخت. تحلیل فردا را پیگیری کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت