تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در ۳ ماهه آینده

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می کنیم که قیمت آن در ۳ ماهه آینده سطح حمایت ۱۴٫۳۸ را لمس کند و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند تا سطح ۱۳٫۹۹ پایین خواهد آمد.

در نمودار اول به وضوح مشخص است که موج نزولی قیمت که از سطح ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) شروع شده هنوز پایدار است و در این موج توانسته که به زیر سطح حمایت کلیدی ۱۸٫۱۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۸٫۴۲ – پایین ترین سطح اکتبر ۲۰۰۸ – به ۴۹٫۵۱) برسد.

از نظر تحلیل تکنیکال شکست سطح حمایت ۱۸٫۱۲ زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت حتی به سوی سطح ۸٫۴۲ فراهم آورده است با این حال قبل از رسیدن قیمت به این سطح نبایستی از حمایت ۱۴٫۳۸ که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج بلند افزایشی ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ قرار گرفته غافل ماند.

در نمودار اول دیده می شود که سطح مقاومت قیمت ۳۳٫۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دو بار توانسته که با قدرت از افزایش قیمت جهانی نقره یکی در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ و دیگری در ماه ژوئن ۲۰۱۲ جلوگیری نماید و سطح حمایت ۲۴٫۱۲ نیز به همین صورت توانسته که مانع از افزایش قیمت در ماه ژوئن ۲۰۱۳ گردد.

به همین ترتیب اگر حتی در برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۴٫۳۸ شاهد حرکت اصلاحی باشیم این حرکت بسیار جزئی و محدود خواهد بود و انتظار داریم که در حوالی سطح مقاومت قوی ۱۸٫۱۲ متوقف شود.

گفتنی است که بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت زوایای مختلف قیمت جهانی اونس نقره را نشان می دهد اما نتایج آن مشابه است.

در نمودار دوم مشاهده می فرمائید که قیمت در موج نزولی C قرار گرفته که سومین موج از چرخه سه موجی از کاهش ۴۹٫۵۱ می باشد و از آنجایی که در نمودار دوم سطح حمایت ۱۹٫۵۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شکسته شده است، بررسی سطوح فیبوناچی در این موج هدفی در حدود سطح ۱۳٫۹۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است.

الگوی مثلثی که بین اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۳ و اوایل سپتامبر ۲۰۱۴ شکل گرفته حتی به سیر نزولی قیمت به نرخهای پایین تر اشاره دارد.

بنابراین در مجموع بر این باوریم که در طی ۳ ماهه آینده قیمت جهانی اونس نقره هدفهای ۱۴٫۳۸ و ۱۳٫۹۹ را نشانه گرفته است که فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم می آورد.

حتی اگر هم در این مدت کاهش بیشتری نداشته باشد و به بالای سطح مقاومت اولیه ۱۸٫۱۲ برسد انتظار داریم که این افزایش در ۳ ماه آینده در حوالی سطح مقاومت ۱۹٫۵۳ متوقف شود که این سطح مانع از ادامه حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس نقره خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره