تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

پس از سقوط قیمت یورو به نرخ ۱٫۲۶۹۶ که روز گذشته صورت گرفت، قیمت آن با اصلاح به بالای سطح ۱٫۲۷۶۰ رسید و اکنون قیمت در مقابل سطح مقاومت ۱٫۲۷۸۳ و ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۸۱۰ متوقف مانده است. از اینجا می بایست انتظار بازگشت قیمت به نرخ های پایین تر را داشته باشیم.

در حرکت صعودی، سطوح مقاومت بعدی بر روی نرخهای ۱٫۲۸۱۶ و ۱٫۲۸۶۴ (بالاترین سطح ۲۴ سپتامبر) قرار دارد. پایین تر از سطح ۱٫۲۶۹۶، سطح حمایت کلیدی و مهم ۱٫۲۶۶۰ قرار گرفته است که دیروز تنها ۳۰ پیپ با این سطح فاصله داشت و چنانچه کندل هفتگی این هفته یا هفته بعد در زیر سطح ۱٫۲۶۶۰ بسته شود در حرکت کاهشی، اهداف بعدی سقوط قیمت به سطح ۱٫۲۵۰۲ و پس از آن ۱٫۲۰۴۰ (پایین ترین سطح ماه جولای ۲۰۱۲) خواهند بود.

در نمودار هفتگی یورو اندیکاتور MACD سیگنال فروش صادر کرده است و به همین خاطر انتظار می رود حرکت کاهشی قیمت همچنان ادامه یابد و با سقوط قیمت به نرخهای پایین ۱٫۲۶۹۶، فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش به ترتیب تا سطوح ۱٫۲۶۶۱ (پایین ترین سطح ۱۳ نوامبر ۲۰۱۲) و ۱٫۲۶۲۷ (پایین ترین سطح ۷ سپتامبر ۲۰۱۲) سپس ۱٫۲۵۰۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) فراهم می شود.

از نظر تحلیل فاندامنتالی نیز پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح ۱٫۲۷۸۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵)، سقوط یورو همچنان ادامه دار خواهد بود و بی شک فشار بر یورو و حرکت نزولی آن، نماد مشخص و بازتاب اقتصاد رو به رکود اروپا است در این میان تنها مقامات بانک مرکزی اروپا هستند که هیچگونه واکنشی را به آن نشان نداده اند.

این موضوع چنانچه قبلا ً نیز بدان اشاره شد، می تواند چراغ سبز بانک مرکزی اروپا برای تضعیف بیشتر یورو باشد و شاید یکی از دلایل آن تاکتیک ” جلوگیری از خطر تورم منفی ” باشد!

هفته آینده، بانک مرکزی اروپا (ECB) تشکیل جلسه خواهد داد و بازار به خوبی می داند که این ماه تغییری در دستور کار بانک مرکزی برای افزایش برنامه خرید دارایی ها وجود دارد و کاملاً در انتظار کنفرانس خبری ماهانه دراقی در روز پنجشنبه است تا احتمال توسعه سیاست های انبساطی و یا حتی خرید اوراق قرضه را که احتمال آن زیاد است، از سخنان مرد شماره یک ECB بشنود.

اگر برنامه خرید اوراق قرضه در سخنان هفته آینده دراقی شنیده شود، می توان نزول یورو را تا نرخهای پایین تر ۱٫۲۵ پیش بینی کرد، در غیر این صورت یورو مقداری حرکت اصلاحی خواهد کرد اما همچنان بدلیل واگرایی بوجود آمده بین سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا می توان در نرخهای بالا اقدام به فروش یورو نمود.

در حال حاضر این انتظارات در بازار بوجود آمده است که بانک فدرال رزرو آمریکا زودتر از سایر کشورها، اقدام به توقف سیاستهای انبساطی خواهد کرد و در این راستا، آمارهای مثبت اقتصادی آمریکا راه را برای بازگرداندن شرایط به حالت طبیعی هموار کرده است و در نهایت انتظار برای افزایش نرخ بهره آمریکا را در سال آینده بیشتر خواهد نمود.

بنابراین از آنجاییکه احتمال استمرار حرکت کاهشی یورو بیشتر است، می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به نرخهای بالاتر، اقدام به فروش یورو نمود.

در نمودار روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت خود را با قدرت در بالای سطح مقاومت ۸۴٫۹۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) تثبیت کرده است و از آنجایکه پس از آن سطح مقاومت خاصی در مقابل ایندکس دلار آمریکا نخواهد بود، در طی ۱ الی ۲ هفته آینده امکان صعود بیشتر به سوی سطح ۸۶٫۳۵ نیز وجود خواهد داشت که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار