تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

پیش بینی ما برای ادامه حرکت کاهشی یورو همچنان معتبر است و روز جمعه پس از شکسته شدن سطح ۱٫۲۶۹۶ امروز این روند نزولی شدت بیشتری تا سطح ۱٫۲۶۶۳ گرفت که پایین ترین سطح در دو ساله گذشته می باشد و نشانه ای از استمرار حرکت کاهشی قلمداد می شود.

این الگو نشان می دهد که فروشندگان همچنان تمایل به ورود داشته و تاییدی بر الگوی کاهشی است که پیشتر بدان اشاره کرده بودیم.

گزارش معاملات سلف CFTC نشان می دهد که تعداد پوزیشن های خرید دلار در هفته منتهی به ۲۳ سپتامبراز رقم قبلی ۳۱٫۴۲ میلیارد دلار به ۳۵٫۸۱ میلیارد دلار رسیده است از این رو، تصوّر می شود که حرکت نزولی یورو در مقابل دلار همچنان ادامه یابد. این هفته، رویدادهای خبری متعددی در بازار منتشر خواهد شد.

نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) که روز پنجشنبه برگزار می شود و به احتمال بسیار این جلسه خبرساز باشد؛ در حال حاضر، نه تنها فشارهای دولت بر بانک مرکزی اروپا برای افزایش بودجه خرید دارایی ها افزایش یافته، بلکه، در برخی از مطبوعات نیز مقالاتی منتشر شده مبنی بر اینکه، بانک مرکزی اروپا ناگزیر به اعلام سیاستهای انبساطی خواهد شد.

اتخاذ چنین تصمیمی می تواند واکنش بازار را نسبت به بازدهی اوراق قرضه به همراه داشته باشد. اگر سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا ادامه یابد، ارزش یورو باز هم در مقابل دلار سقوط خواهد کرد و با توجه به عوامل فاندامنتال دیگر به خصوص اختلاف نرخ بازدهی آمریکا و اروپا، این حرکت کاهشی یورو همچنان پایدار خواهد بود.

این هفته انتظار می رود حرکت صعودی دلار ادامه یابد زیرا پیش بینی ها نشان می دهد تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه سپتامبر (که گزارش آن روز جمعه، ۳ اکتبر، منتشر خواهد شد) به رقم ۲۱۹,۰۰۰ خواهد رسید.

بانک فدرال ایالات متحده همچنان بر موضع فعلی خود، یعنی “پایین نگاه داشتن میزان نرخ بهره برای مدت طولانی” تاکید می کند با این حال، بهبود در وضعیت اشتغال ماهانه می تواند موجب تغییر در این لحن بانک فدرال گردد و در نتیجه، حرکت صعودی ایندکس دلار آمریکا ادامه یابد. گزارش تعداد اشتغال بخش خصوصی (ADP) نیز روز ۱ اکتبر یعنی روز چهارشنبه اعلام می شود و انتظار می رود در این ماه تعداد اشتغال به رقم ۲۰۶,۰۰۰ افزایش یابد.

این گمانه زنیها و واگرایی بین بانک مرکزی آمریکا با اروپا عامل اصلی نزول جدی یورو در برابر دلار و حتی پوند بوده است و به نظر می رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

این تحولات فروشندگان یورو را خوشبین می سازد زیرا سطوح مقاومت بسیاری در نرخهای بالای ۱٫۲۷۲۰ و ۱٫۲۷۳۰ دیده می شود.

برای امروز در محدوده نرخهای ۱٫۲۷۱۵ ، ۱٫۲۷۲۰ ، ۱٫۲۷۲۵ و ۱٫۲۷۳۰ نوسانات قیمت ایجاد خواهد شد و انتظار می رود فروشندگان در نزدیکی این سطوح و حتی بالاتر، فرصتهایی برای فروش بوجود آورند.

در سایر تحولات برای زوج ارز دلار- ین ژاپن همچنان بر این باوریم که حرکت صعودی قیمت ادامه خواهد یافت و امروز قیمت با ثبت ۱۰۹٫۷۴ به بالاترین سطح خود در ۶ ساله گذشته رسید زیرا آمارهای اقتصادی آمریکا رو به افزایش است و این امر بانک فدرال رزرو آمریکا (FOMC) را ترغیب به افزایش زودهنگام نرخ بهره خواهد نمود.

این در حالی است که بانک مرکزی ژاپن همانند اروپا در اندیشه گسترش سیاست های انبساطی غیرمتعارف (QE) می باشد.

از این رو در زوج ارز دلار – ین ژاپن این اطمینان را بوجود آورد که هرگونه حرکت اصلاحی و نزولی با موانع جدی در حدود ۱۰۹٫۱۰ و ۱۰۹٫۰۰ سپس منطقه ۱۰۸٫۹۰ و ۱۰۸٫۸۰ روبرو است و همچنان احتمال ادامه حرکت افزایشی تا نرخهای بالاتر از سطح روانی ۱۱۰ نیز وجود دارد.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز همانگونه که در نمودار زیر مشخص است قیمت زوج ارز یورو – ین ژاپن نتوانسته که خود را به زیر سطح ۱۳۸٫۵۲ (خط کیجون) برساند و برای امروز انتظار داریم که کف قیمت در حول و حوش منطقه نزدیکی ۱۳۸٫۶۵ تا ۱۳۸٫۵۲ ساخته شود و مجدد روند افزایشی آغاز شود.

در حرکت نزولی تنها به شرط آنکه یک کندل روزانه زیر ۱۳۸٫۵۲ بسته شود می بایست موقتا در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد. از بالا نیز چنانچه قیمت بتواند به بالای سطح ۱۳۹٫۷۶ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) برسد می تواند محرّکی برای تعیین جهت حرکت افزایشی به ترتیب به سطوح ۱۴۰٫۷۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و ۱۴۱٫۸۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپن

یوروین