تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

بازارها همچنان در روند خنثی/توقف قرار دارند و در انتظار انتشار رویدادهای مهم خبری هستند که در انتهای هفته منتشر خواهد شد.

در آمریکا روز جمعه آمارهای میزان نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا که به رقم ۴٫۶%+ رسید و بالاتر از میزان رقم اولیه ۴٫۲ % بوده است و قیمت نفت تحت تاثیر این خبر قرار گرفت و بازار به آن واکنش مثبت نشان داد.

در قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشخص است بار دیگر شاهد بازگشت قیمت به سوی سطح ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی از سطح ۱۰۷٫۷۳ به ۹۰٫۴۳ هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد خریدارن برای عبور از سطح ۹۳٫۸۸ دلار/بشکه (بالاترین سطح روز جمعه) و حرکت به سوی سطح ۹۴٫۵۱ می باشد.

امروز بدلیل اخبار کم اقتصادی، باید منتظر واکنشهای تکنیکی بازار بود، در قیمت نفت خام سبک آمریکا که هفته گذشته را بالای سطوح حمایت ۹۲٫۷۵ و ۹۲٫۰۵ به پایان برده، تنها با شکسته شدن سطح ۹۳٫۸۸ و تثبیت قیمت در بالا آن، احتمال صعود بیشتر نفت خام تا سطح ۹۴٫۵۱ وجود خواهد داشت که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (c) تایید کرده است.

منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود. بدین جهت، می توان اکنون در مسیر روند اصلاحی تا حدود سطوح ۹۳٫۸۸ و ۹۴٫۵۱ قرار گرفت اما به محض رسیدن قیمت به محدوده های بالا، می بایست در انتظار شروع حرکت نزولی باشیم زیرا در میان مدت و بلند مدت فروشندگان در سطوح بالای ۹۳٫۸۸ وارد بازار خواهند شد و پس از آن سطح مقاومت بعدی نرخ ۹۴٫۵۱ دلار/بشکه قرار دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در حال حاضر برای قیمت نفت برنت دریای شمال سطوح حمایت بر روی نرخهای ۹۶٫۵۴ دلار/بشکه و پایین تر از آن در سطح ۹۵٫۵۹ قرار دارند و چنانچه به همین صورت در بالای این سطح در نوسان باشد موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۹۷٫۶۰ و ۹۸٫۰۷ می شود که این اهداف در نمودار زیر در موج افزایشی C مشخص گردیده است.

این هفته رویدادهای خبری زیادی در بازار منتشر خواهد شد که می تواند جهت حرکت نفت برنت را مشخص تر کند. در نمودار زیر مشخص است که شکسته شدن خط روند نزولی که در چارت زیر دیده می شود در کوتاه مدت بسیار حائز اهمیت است زیرا قیمت توانسته که همچنان در بالای سطوح حمایت ۹۶٫۵۴ و ۹۵٫۵۹ تثبیت شود و در نتیجه، فضای زیادی برای رسیدن قیمت به سطوح ۹۷٫۶۰ و ۹۸٫۰۷ وجود دارد.

در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال در روندی خنثی مابین ۹۵٫۵۹ و ۹۷٫۰۴ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح حمایت یا مقاومت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

روز جمعه آمار ماهیانه اشتغال آمریکا برای نفت برنت بسیار قابل اهمیت و مهم تحلیل می شود و می تواند آینده وضعیت نفت برنت را تا حد زیادی مشخص نماید و حرکات بازار را تحت شعاع قرار خواهد داد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها در صورتیکه قیمت به پایین سطح ۹۵٫۵۹ دلار/بشکه بازگشت، اقدام به گرفتن پوزیشن های فروش می نماییم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت