تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در حال حاضر، انتظار می رود قیمت جهانی در روندی خنثی قرار گیرد و اکنون در محدوده نرخهای پایین ۱۲۱۲ فرصتهای جدیدی برای فروش بوجود خواهد آمد و با سقوط بیشتر قیمت به نرخهای پایین ۱۲۰۶، فرصتهای فروش بهتری با هدف ۱۲۰۰ و ۱۱۹۴ ایجاد می شود.

در روند صعودی نیز قیمت همچنان در محدوده ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) با سطح مقاومت روبرو است و تنها در صورتیکه این سطح شکسته شود موجب افزایش قیمت به سطح ۱۲۳۱ و ۱۲۳۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود.

تنش های سیاسی در هنگ کنگ نیز هنوز نتوانسته قیمت اونس طلا را به بالای سطح مقاومت ۱۲۲۶ برساند که نشان دهنده کاهش انرژی خریداران است. در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی بین ۱۲۱۲ و ۱۲۲۶ به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن یکی از این سطوح مشخص باشیم.

روز پنجشنبه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) و روز جمعه اخبار مهم آمار ماهیانه اشتغال در ایالات متحده آمریکا منتشر خواهد شد و انتظار می رود، با توجه به نوسانات اخیر بازار، انتشار این دو خبر موتور حرکت اونس طلا را روشن کند.

به باور ما با توجه به اینکه همچنان در موج بزرگ نزولی C قرار داریم حرکت نزولی قیمت کماکان به نفع فروشندگان است و شکسته شدن سطح ۱۲۱۲ پتانسیل ورود فروشندگان را دارد. از این رو می بینیم که قیمت اونس طلا فعلا مابین نرخهای ۱۲۱۲ و ۱۲۲۶ در روندی خنثی محبوس مانده است.

در هر حال این ماه (سپتامبر) تا بدین لحظه اونس طلا به میزان ۵٫۵%- کاهش داشته است که بیشترین ریزش ماهیانه قیمت جهانی اونس طلا ازماه ژوئن ۲۰۱۳ به این سو می باشد و شایان ذکر است که در صورت ادامه گمانه زنی ها از اقدام بانک فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره بانکی، حرکت نزولی اونس طلا قوت بیشتری خواهد گرفت و زمینه برای خلعیت اونس طلا از مسند سلطنت مطلق در بازار فراهم خواهد شد.

بنابراین برای امروز سطوح فعلی قیمت برای ورود به پوزیشن کوتاه مدت جالب نیست و بنابراین، باید به انتظار ماند تا حرکت نزولی به زیر ۱۲۱۲ یا افزایش به بالای ۱۲۲۶ تشکیل شود و یا اینکه سطوح حمایت و مقاومت جدید شکسته شود تا جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است و قبلا نیز بدان اشاره کردیم احتنمال شکست دوباره سطح ۱۲۰۹ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) و این بار سقوط قیمت به سوی ۱۱۹۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) همچنان وجود دارد.

امروز در ایالات متحده، آمارهای بهای مسکن S&P/Case Shiller، شاخص مدیران خرید شیکاگو و ضریب اطمینان مصرف کنندگان منتشر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا