تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۹۰ دلار/بشکه سقوط کند که این هدف را بررسی دقیق تر امواج الیوت و خط روند نزولی رسم شده نشان می دهد.

حرکت پنج موجی قیمت که از سطح ۹۴٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) آغاز گردیده هنوز تکمیل نشده است و موج برگشتی ملایمی که از سطح ۹۰٫۸۶ شروع شده در موج ۴ صورت گرفته که انتظار می رود به طور کامل در موج ۵ معکوس شود.

خط روند کاهشی که از کف موج ۱ یعنی سطح ۹۴٫۲۹ رسم شده هدفی در حدود سطح ۹۰ را نشان میدهد و بررسی سطوح فیبوناچی از موج ۳ بدان معناست که موج ۴ به احتمال زیاد در زیر سطح مقاومت ۹۱٫۸۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به پایان خواهد رسید.

در حرکت افزایشی حتی در صورتیکه قیمت به بالای سطح ۹۱٫۸۰ برسد موجب افزایش اندک و ملایم قیمت به سوی سطح ۹۲٫۳۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می گردد و بالاتر از آن مورد توجه نیست.

بنابراین، همانطور که روز گذشته گفتیم سقف قیمت نفت خام در همان اطراف سطح ۹۴٫۷۶ ساخته شد و همچنان روند حرکت نفت خام را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت در ماه آینده نیز ادامه داشته باشد.

در هر صورت برای امروز تثبیت قیمت نفت خام در پایین سطوح مقاومت ۹۱٫۸۰ و ۹۲٫۳۸ نیز می تواند راه کاهش قیمت به سطح ۹۰ دلار/بشکه را هموار کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در موج نزولی ۳ به سوی هدف ۹۳٫۴۲ دلار/بشکه کاهش یابد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در نمودار زیر مشخص است که این سومین موج از چرخه حرکت پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۹۹٫۱۴ (بالاترین سطح روز ۱۸ سپتامبر) تشکیل شده است که در حال حاضر با سطح حمایت ۹۴٫۲۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) مواجه است.

حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده است به احتمال زیاد در حول و حوش سطح مقاومت ۹۵٫۱۰ به پایان خواهد رسید که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

حتی در صورتیکه قیمت به بالای این سطح مقاومت برسد نبایستی منتظر تقویت بیشتر قیمت باشیم زیرا مقاومت بعدی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی واقع شده است.

در هر صورت به باور ما موج نزولی ۳ به اندازه ی کافی قدرتمند است که بتواند قیمت را تا حدود سطح ۹۲٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) پایین بکشاند اما برای امروز هدف واقع بینانه ما هدفی در حدود سطح ۹۳٫۴۲ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی واقع شده است.

عبور امروز نفت برنت دریای شمال از سطح ۹۳٫۴۲ نشانه ای از شروع حرکت کاهشی دیگر به سوی سطح ۹۲٫۰۷ دلار/بشکه است که بدان اشاره کردیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت