تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن با توجه به اینکه سطح حمایت ۶۶۵۳ دلار/تن شکسته شده است، پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا سطح ۶۵۷۳ کاهش یابد.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده که این موج از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) آغاز شده است و حمایت بعدی بر روی ۶۵۷۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است.

خط روند نزولی رسم شده از سطوح کف ۶۹۶۰ (بالاترین سطح روز ۱۸ جولای) و کف ۶۸۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۴ اوت) هدفی در حدود ۶۵۷۳ را نشان میدهد و برای امروز هرگونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۶۶۹۹ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی می باشد.

از جمله علل فشار بر قیمت جهانی مس و امتداد حرکت نزولی آن را می توان به انتظار برای افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا و تقویت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا اشاره کرد.

قرار گرفتن قیمت در موج نزولی c نشان دهنده فشارهای نزولی بیشتر به سوی خط روند نزولی رسم شده است که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

در هر صورت برای امروز زمزمه های این حرکت کاهشی به سوی سطح ۶۵۷۳  از هم اکنون در بازار به گوش می رسد و انتظار می رود، نرخ ۶۶۹۹ دلار/تن از این پس سد محکمی برای هر گونه حرکت اصلاحی باشد. در روزهای آتی به تناسب اخبار آن روز، تحلیلهایی را بروز رسانی خواهیم کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود امروز قیمت در تلاش برای شکست سطح حمایت ۱۹۴۸ دلار/تن می باشد که اگر موفق به شکست این سطح شود زمینه را برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۱۸۹۵ فراهم می آورد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) تشکیل شده است.

به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده است خیلی ضعیف و کوچک است که می تواند در اطراف سطح ۱۹۸۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از کاهش ۲۱۱۸ – بالاترین سطح روز ۸ سپتامبر- به ۱۹۳۸ – پایین ترین سطح روز ۲۹ سپتامبر) متوقف شود.

این تکمیل موج اصلاحی خود به منزله ی از سرگیری روند نزولی قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی نرخ ۱۸۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که به محض نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۹۳۸ می توان انتظار کاهش قیمت به سطح ۱۸۹۵ را داشت.

بنابراین برای امروز شکسته شدن سطوح حمایت ۱۹۴۸ و ۱۹۳۸ می تواند راه را برای فرود قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت ۱۸۹۵ هموار ساخته و پس از آن هدف ۱۸۴۲ دلار/تن را نمایان کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم