تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

یورو (EurUsd) همچنان در روند بلند مدت کاهشی و در محدوده نزدیکی پایین ترین سطوح ۲ ساله گذشته خود قرار دارد. در صورت ادامه روند کاهشی، نرخهای ۱٫۲۵۵۰ و ۱٫۲۵۰۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) اهداف بعدی یورو خواهند بود.

در حال حاضر، تغییرات ایندکس دلار آمریکا (DXY)، در شکل گیری جهت یورو تاثیر گذار است و چنانکه شاهد بودیم، در ماههای اخیر، صعود چشمگیر ایندکس دلار آمریکا موجب سقوط قیمت یورو گردیده است، بدین جهت، طی این هفته نیز برای تعیین جهت یورو، عمده توجه بازار به تغییرات قیمت جهانی ایندکس دلار و نیز اعلام تعداد اشتغال (non-farms payrolls) خواهد بود.

در زوج یورو- دلار همانطور که در نمودار زیر مشخص است بار دیگر شاهد سقوط قیمت بودیم و در حال حاضر قیمت به سوی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در حرکت است که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از سطح ۱٫۲۵۷۰ و حرکت به سوی نرخهای ۱٫۲۵۵۰ و ۱٫۲۵۰۰ می باشد.

برای امروز انتظار می رود فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش یورو به ترتیب در محدوده ۱٫۲۶۲۰ -۱٫۲۶۳۰ و پس از آن ۱٫۲۶۴۰ و ۱٫۲۶۵۰ ایجاد شود.

از نظر تحلیل فاندامنتال امروز همچنین مشخص شد که آمار مدیران خرید کارخانه ای آلمان (PMI) برای اولین بار در طی ۱۵ ماهه گذشته به پایین سطح ۵۰ کاهش یافته و اکنون این سوال مطرح است که اگر این آمار ضعیف، پیام مشخص و روشنی در خصوص وضعیت دشوار و پیچیده اقتصادی اعضای اتحادیه اروپا در میانه اعمال اقدامات انبساطی بانک مرکزی اروپا نیست، پس چیست؟

از این رو، به باور ما در شرایط فعلی، بهترین گزینه همچنان فروش یورو است و در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص می کنند که نشانه های ادامه روند نزولی، از شانس بیشتر یورو برای ادامه حرکت نزولی تا نرخ ۱٫۲۵۵۰ و در ادامه ۱٫۲۵۰۲ خبر می دهند و به همین خاطر فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین است.

نمودار روند تغییرات ماهیانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو