تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید، قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن فعلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۶۶۵۳ و ۶۷۳۳ دلار/تن قرار گرفته است و شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز قیمت جهانی مس را مشخص خواهد کرد.

در نمودار زیر مشخص است که این محدوده خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c تشکیل شده که این موج از سطح ۶۹۹۲ (بالاترین سطح روز ۱۶ سپتامبر) آغاز شده است.

در حرکت کاهشی چنانچه سطح ۶۶۵۳ شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند نزولی قیمت به سوی سطح ۶۵۷۳ ( خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود که مماس با خط روند کاهشی می باشد.

این در حالی است که در حرکت افزایشی نفوذ قیمت به بالای سطح ۶۷۳۳ تاییدی در جهت افزایش قیمت به سوی سطح ۶۷۸۲ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد.

این طور به نظر می رسد که تمایل بازار به سوی افزایش قیمت باشد که این موضوع را بررسی واگرایی افزایشی در اندیکاتور یک ساعته MACD تایید کرده است و از نظر تحلیل تکنیکالی قیمت مورد حمایت قرار گرفته است و احتمالا تشکیل حرکت اصلاحی به نرخهای بالا وجود دارد.

بنابراین قیمت هم اکنون در روندی خنثی قرار گرفته و انتظار می رود مابین نرخهای ۶۶۵۳ (سطح حمایت) و ۶۷۳۳ (سطح مقاومت) به این حرکت ادامه دهد تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شود و جهت امروز قیمت جهانی مس مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن همانطور که دیروز گفته شد همچنان هدف نزولی ۱۸۹۵ دلار/تن معتبر است و این هدف را شکست سطح حمایت ۱۹۴۸ در نمودار زیر تایید کرده است.

کاملا در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح ۳ فوریه ) به ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) قرار گرفته بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون هدف بعدی بر روی ۱۸۹۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع شده است.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۹۴۸ خواهد بود که هم اکنون تبدیل به یک سطح مقاومت جدیّ شده است و تثبیت قیمت در بالای این سطح تا حدودی بعید به نظر می رسد.

از این رو تا زمانی که قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی زیر سطح مقاومت ۱۹۴۸ است، فشار نزولی همچنان وجود دارد و در این مسیر، هدف بعدی بر روی نرخ ۱۸۹۵ دلار/تن تشکیل شده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید و در چنین وضعیتی فروشندگان آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم