تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن سطح ۹۰٫۴۶ دلار/بشکه را مجدد لمس کند و اگر این سطح را بشکند می بایست منتظر فرود بیشتر قیمت تا هدف ۸۵٫۸۳ باشیم که این تارگت را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ تایید کرده است.

سقف قیمت نیز در همان نزدیکی سطح ۹۱٫۰۰ و ۹۱٫۴۲ تشکیل شده است. بنابراین، توجه اصلی بازار بر ادامه روند نزولی قیمت خواهد بود.

پیش بینی ما برای امروز، کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح ۹۰٫۴۶ و سقوط به ترتیب تا اهداف ۸۹٫۸۷ ، ۸۹٫۴۷ ، ۸۸٫۹۲ و پس از آن ۸۶٫۴۲ الی ۸۵٫۸۳ است که این سطوح در نمودار زیر نقاط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی، ۸۶٫۴ درصدی ، ۱۰۰ درصدی ، ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار گرفته اند.

به نظر من نفت خام در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد و نتیجه آن، سقوط شدید و سریع نفت خواهد بود.

امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به کاهش نفت تا زیر نرخهای ۸۸٫۹۲ دلار/بشکه و حتی بیشتر منجر شود و فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر نفت خام تحمیل شود…با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال باید امروز منتظر فرود قیمت به سوی منطقه ۹۳٫۴۲ و ۹۲٫۹۱ دلار/بشکه باشیم که این اهداف را قرار گرفتن قیمت در موج نزولی ۳ – ۳ تایید کرده است.

از نظر بررسی امواج الیوت، این سومین موج از حرکت پنج موجی قیمت می باشد که از سطح ۹۷٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) شروع شده است.

این پنج موج از چرخه امواج الیوت خود موج ۳ را تشکیل داده اند که موقتا در اطراف سطح ۹۳٫۷۴ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) حمایت شده است اما پیش بینی می کنیم که امروز این سطح با قدرت شکسته شود و این سطح تعیین کننده وضعیت نزولی نفت برنت خواهد بود.

حتی اگر هم شاهد حرکت اصلاحی باشیم، این احتمال قویا وجود دارد که قیمت در اطراف سطح ۹۵٫۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) متوقف شود و باز هم تاکید می شود که قیمت نفت برنت در این موج نزولی ۳ از توانایی و قدرت خوبی برای ریزش سنگین به سوی سطح ۹۲٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) برخوردار است.

بنابراین برای امروز شکست سطوح ۹۳٫۷۴ و ۹۳٫۴۲ می تواند، عامل محرک اصلی در شروع روند نزولی دیگری برای نفت برنت باشد و با شکسته شدن این سطوح راه برای سقوط آزاد نفت برنت هموار خواهد گردید.

از این رو قیمت نفت برنت همچنان به سوی هدف ما یعنی سطوح ۹۳٫۴۲ و ۹۲٫۹۱ الی ۹۲٫۰۷ دلار/بشکه در حرکت است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت