تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

رفتار روز گذشته اونس طلا جالب بود . هرچند امواج نسبتا قابل توجهی در بازار بوجود آمد اما طبق پیشبینی سایت آن حرکتی که انتظار داشتیم رخ داد و بازار مجددا به نزدیکی ۱۴۲۱ بازگشت. شاخص تولیدی ایالات متحده بر خلاف انتظار بازار بسیار کمتر از ۵۰ ( مرز رکود / پیشرفت)  اعلام شد و این مسئله موجب تقویت اونس طلا بلافاصله پس از اعلام خبر شد .

همانطور که دیروز گفتیم نمودار قیمتی اونس طلا بعد از اتمام موج D وارد موج شده است و گفتیم که قیمت در این موج می تواند دو مرتبه تا اطراف سطح ۱۴۲۱ افزایش یابد که دیروز پس از اعلام چند آمار ضعیف از اقتصاد آمریکا ( بخش تولیدی ISM و مخارج ساخت و ساز این کشور ) این اتفاق افتاد و به باور ما اونس طلا می تواند این موج آخر یعنی موج E را در همین نزدیکی محدوده قیمت ۱۴۲۱ به اتمام برساند و اگر قیمت به این سطح نزدیک شود ، پوزیشن های فروش باز خواهند شد ، آنگاه معامله گران می توانند تا حدی به کاهش قیمت از اطراف سطح ۱۴۲۱ امیدوار باشند.

 آنچه که به نظر می رسد این است که قیمت توانایی و قدرت لازم برای تثبیت بالای خط روند ضلع بالایی الگوی گوه (Wedge) و مثلث (Triangle) را ندارد و همانطور که امروز در پیامکهای ارسالی گفتیم قیمت اونس طلا در منطقه نزدیکی سطح ۱۴۲۱ ( بالاترین سطح روز ۳۱ مه ) به سقف خود خواهد رسید و پس از آن می بایست منتظر کاهش قیمت به زیر ۱۴۰۰ باشیم.

حتی در صورت عبور از سطح مقاومت ۱۴۲۱ نبایست انتظار افزایش بیشتر قیمت را داشته باشیم چون سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۴۳۱ (سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۴۸۷ به ۱۳۳۸) واقع شده است که مانع از هر گونه حرکت افزایشی خواهد شد. بنابراین در صورتی که این سناریو محقق شود و حرکت افزایشی اخیر قیمت در اطراف منطقه ۱۴۲۱ متوقف شود ، باید انتظار موج دیگری از تضعیف اونس طلا را داشت که بزودی سطح ۱۳۹۰ را نشانه خواهد رفت .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا