تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

امروز پس از اعلام مثبت آمار اشتغال آمریکا، ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی به شدت تقویت شد و از سوی دیگر یورو عمدتاً تضعیف شد و بسیاری از سطوح حمایت قیمت یورو شکسته شدند و فروشندگان یورو بدون واهمه به فروش ادامه دادند و با عبور قیمت از سطح ۱٫۲۵۵۰ حرکت کاهشی تا نزدیکی سطح ۱٫۲۵۰۲ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) پیش رفت.

آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) که امروز ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام شد، برای خریداران دلار و فروشندگان یورو بسیار امیدوار کننده بود.

تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه سپتامبر با افزایشی بیش از حد انتظار به رقم ۲۴۸۰۰۰ رسید در حالیکه قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۱۴۲۰۰۰ به ۲۱۵۰۰۰ تغییر یابد.

حرکت افزایشی USDJPY با شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۵۰ ادامه یافت و قیمت تا نرخهای بالای ۱۰۹٫۶۰ بالا آمد و قیمت جهانی اونس طلا نیز به زیر سطح ۱۲۰۰ فرود آمد. همچنان برای تعیین وضعیت آتی نوسانات بازار می باید به اعلام آمارهای اقتصادی و تقویت اقتصادی توجه نمود.

از این رو اعلام بهتر از حد انتظار آمارهای اشتغال NFP آمریکا در روز جمعه، کاتالیزوری برای تضعیف بیشتر یورو گردید و برای امروز با توجه به واگرایی بین سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا و آمریکا می توان با اطمینان وارد پوزیشن های فروش یورو با هدف نزدیکی ۱٫۲۵۰۰ شد.

پس از اعلام قوی شاخص اشتغال آمریکا که نشان دهنده بهبود وضعیت اشتغال در این کشور بوده، جای تردیدی باقی نماند که بزرگترین اقتصاد جهان، به سرعت به بهبود وضعیت اقتصادی خود ادامه می دهد و رشد اقتصادی رو به افزایش است و این بدان معنی است که احتمال افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال آینده وجود داشته و این مساله همانطور که در نمودار زیر مشخص است می تواند بر روی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا تاثیر مثبت گذارد.

به باور ما چنین شرایطی از آنجایی که به تقویت ایندکس دلار کمک می کند به تضعیف بیشتر یورو نیز منجر می شود و چنانچه امروز یورو در زیر سطح ۱٫۲۵۰۰ بسته شود برای روزها و هفته های آینده سیر نزولی قیمت به سوی سطح ۱٫۲۰ را به همراه خواهد داشت. بنابراین باید در انتظار یک سقوط جدی دیگر برای یورو باشیم!

در نمودار زیر مشخص است، برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا همانطور که قبلا گفتیم، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی سه ماهه آینده تا محدوده ۸۷٫۱۵۵ و ۸۹٫۰۴۸ افزایش یابد که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی (۳) تایید می کند.

از نظر تحلیل امواج الیوت این سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۷۲٫۶۹۶ (پایین ترین سطح ماه مه ۲۰۱۱) شروع شده است که در نمودار زیر به وضوح مشخص گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که این موج (C) همچنان در بالای سطح مقاومت ۸۴٫۳۹۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تثبیت شده است و مقاومت بعدی بر روی ۸۷٫۱۵۵ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) قرار گرفته که شکست این سطح موجب صعود بیشتر قیمت تا حوالی سطح ۸۹٫۰۴۸ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی می باشد.

امروز در واکنش به خبر اشتغال آمریکا همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید ایندکس دلار آمریکا توانست با قدرت خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۸۹٫۶۲۴ (بالاترین ماه مارس ۲۰۰۹) را بشکند و قویا پیش بینی می کنیم در طی سه ماهه آینده خود را به ترتیب تا سطوح بالاتر یعنی نرخهای ۸۷٫۱۵۵ و ۸۹٫۰۴۸ برساند.

نمودار روند تغییرات هفتگی شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

201403112242131