تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که قیمت جهانی اونس طلا روز گذشته نتوانست به پایین سطح حمایت بسیار مهم و کلیدی ۱۱۸۰ (کف دو قلوی مهم) برسد و به همین خاطر دوباره به بالای کانال ۱۲۰۰ اصلاح کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال یک الگوی نفوذی (Piercing Pattern) در تایم فریم روزانه ساخته شده است که این الگو دقیقا بر عکس الگوی پوشش ابر تیره است.

به این معنی که بعد از یک روند نزولی شمع سیاه بزرگی داریم که با شمع سفید بلندی حداقل ۵۰٪ آن پوشیده می شود و قیمت آغازین شمع دوم از قیمت پایانی شمع اول پایین تر است.

در شکل پایین نمونه ی از الگوی نفوذی در قیمت جهانی اونس طلا را می بینید که موقتا منجر به تشکیل کف در اطراف سطح ۱۱۸۰ و رشد قیمت شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۲۱۴ افزایش یابد و چنانچه قیمت بتواند با قدرت از این سطح عبور کند موجب صعود قیمت به سطح ۱۲۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

این سطح مقاومت در نمودار پایین یعنی نرخ ۱۲۱۴ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج نزولی C قرار گرفته که این موج نزولی همانگونه که در نمودار زیر می بینیم از سطح ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) تشکیل شده است.

این موج نزولی موقتا در برخورد به سطح حمایت ۱۱۹۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و ۱۱۸۰ (حمایت بسیار مهم) متوقف شده است و نمودار شمعی در روزهای ۶ اکتبر و ۳ اکتبر یک الگوی نفوذی را بوجود آورده است که این سیگنال معمولا جز الگوهای بازگشتی افزایشی می باشد و به همین خاطر باید منتظر اصلاح بیشتر قیمت به نرخهای بالا باشیم.

لازم به ذکر است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۱۹۳ راه را برای سقوط مجدد به سوی سطوح ۱۱۸۰ و ۱۱۷۲ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) فراهم می آورد.

انتظار داریم، روند حرکت اصلاحی و افزایشی باز هم ادامه یابد. شاید، حرکت اصلاحی مورد انتظار تا فردا به تعویق بیافتد و فعلاً امروز نیز باید منتظر بمانیم تا تعطیلات چینی ها به پایان برسد و فردا با بازگشت چینی ها باید دید وارد خرید فیزیکی خواهند شد یا نه؟

فعلا پیش بینی ما برای امروز در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۱۴ تقویت اونس طلا است. یادآوری می شود در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۱۱۹۳ احتمال سقوط را بیشتر خواهد کرد و این همان نکته مهمی است که معامله گران باید بدان توجه داشته باشند. برای امروز بهتر است با هم منتظر می مانیم تا ببینیم قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۱۴ خواهد شد؟

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا