تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

روز گذشته عدم توانایی قیمت یورو برای تثبیت در پایین نرخ ۱٫۲۵۰۰ شروع یک حرکت اصلاحی یورو را تا سطح ۱٫۲۶۷۰ فراهم کرد و معمولا هنگامیکه ارزش یورو بسیار پایین تر می رود، معامله گرانی که در قیمتهایی بالاتر اقدام به فروش کرده اند برای کسب سود دست به بستن معاملات فروش می زنند.

به این پدیده در بازار ارز کسب سود (Profit Taking)می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و این حرکت اصلاحی که دیروز از سطح ۱٫۲۵۱۰ تا ۱٫۲۶۷۰ شاهد بودیم در راستای کسب سود معامله گران قابل توجیه است. از این رو تشکیل حرکت اصلاحی به دلیل تسویه پوزیشن های فروش یورو است نه تغییر در تمایلات بازار و روند بازار.

امروز تا بدین لحظه قیمت یورو نتوانسته که از خط میانگین متحرک ۱۰ روزه که در حوالی سطح مقاومت ۱٫۲۶۷۰ قرار دارد با قدرت عبور کند و امروز دو بار یکی تا سطح ۱٫۲۶۷۴ و دیگری تا سطح ۱٫۲۶۶۳ تلاش کرد که از این خط میانگین متحرک عبور کند اما موفق نشد و دوباره به پایین سطح ۱٫۲۶۰۰ سقوط کرد.

برای امروز با توجه به خطوط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته و نحوه چینش سفارشات فروش می توان در دو منطقه نزدیکی ۱٫۲۶۷۵ ، ۱٫۲۶۸۰ سپس ۱٫۲۶۹۰ الی ۱٫۲۷۰۰ وارد پوزیشن های فروش یورو شد و استاپ را چند پیپ بالاتر از سطح ۱٫۲۷۰۰ قرار داد و به انتظار ریزش مجدد قیمت به سوی سطح حمایت ۱٫۲۵۸۰ و ۱٫۲۵۷۵ بود.

البته لازم به ذکر است که برای امروز برخی از سفارشات خرید یورو در حدود منطقه ۱٫۲۵۸۰ و ۱٫۲۵۷۵ وجود دارد که فعلا این منطقه حمایت مانع از ریزش بیشتر قیمت یورو شده است اما در صورت ادامه روند نزولی و شکسته شدن سطوح حمایت ۱٫۲۵۷۵ و ۱٫۲۵۷۰ راه برای سقوط بیشتر تا نرخ ۱٫۲۵۰۰ و حتی ۱٫۲۴۶۵ هموار خواهد شد.

بنابراین اکنون می بایست از اطراف ۱٫۲۵۸۰ در انتظار بازگشت قیمت به نرخهای بالا بود تا فرصتی مجدد برای ورود به پوزیشن های فروش ایجاد شود. منطقه ۱٫۲۶۷۵ و ۱٫۲۶۸۰ اولین منطقه دستورات فروش یورو است که در حرکت اصلاحی وجود دارد که همراستا با خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته می باشد و انتظار می رود این منطقه پایدار بماند و حرکت نزولی دوباره آغاز شود.

امروز همچنین شاخص تولیدات صنعتی آلمان در مقیاس ماهیانه به میزان ۴%- کاهش یافت که بیشتر از رقم پیش بینی ها (۱٫۴%-) بود و کاهش ۴- درصدی تولیدات صنعتی آلمان بیشترین کاهش ماهیانه از ماه ژانویه ۲۰۰۹ به این سو محسوب می شود. این همان نکته مهمی است که فروشندگان یورو باید بدان توجه داشته باشند زیرا با اعلام کاهش در شاخصهای اقتصادی آلمان، احتمال توسعه سیاستهای انبساطی و تدوین محرکهای مالی توسط بانک مرکزی اروپا بیشتر خواهد بود.

***********************************

در سایر تحولات و در بازار فلزات گرانبها، در نمودار پایین مشاهده می فرمائید که قیمت جهانی اونس نقره در موج نزولی C قرار گرفته که این سومین موج از چرخه سه موجی از حرکت کاهشی می باشد که از سطح ۴۹٫۵۱ شروع شده است.

از آنجایی که در نمودار پایین سطح حمایت ۱۹٫۵۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با قدرت شکسته شده است، بررسی سطوح فیبوناچی در این موج در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده هدفی در حدود سطح ۱۳٫۹۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را برای اونس نقره نشانه گرفته است.

الگوی مثلثی که بین اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۳ و اوایل سپتامبر ۲۰۱۴ شکل گرفته حتی به سیر نزولی قیمت به نرخهای پایین تر اشاره دارد.

بنابراین در مجموع بر این باوریم که در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده قیمت جهانی اونس نقره هدفهای ۱۴٫۳۸ و ۱۳٫۹۹ را نشانه بگیرد که این فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم می آورد.

حتی اگر هم در این مدت کاهش بیشتری نداشته باشد و به بالای سطح مقاومت اولیه ۱۸٫۱۲ برسد انتظار داریم که این افزایش در ۱ الی ۲ ماه آینده در حوالی سطح مقاومت ۱۹٫۵۳ متوقف شود و این سطح مانع از ادامه هر گونه حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس نقره خواهد شد.

نمودار روند تغییرات هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

 اونس نقره