تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

برای قیمت جهانی اونس طلا دیروز مفصل در مورد بازگشت چینی ها از تعطیلات هفتگی و تقاضای خرید آنها صحبت کردیم و امروز دیدیم که با بازگشت آنها به بازار شروع به خرید طلا کردند.

بطوریکه در بازار فیزیکی چین، حق پریمیوم در بازار شانگهای این کشور ۵ الی ۶ دلار گرانتر از قیمت نقدی بازار لندن معامله می شود که نشاندهنده رشد خرید فیزیکی چینی ها می باشد و به همین خاطر امروز قیمت رو به افزایش گذاشته است و تا بدین لحظه توانسته که با قدرت به بالای سطح مقاومت ۱۲۱۴ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) برسد.

از آنجایی که این سطح را با قدرت شکسته و تا ۱۲۱۷ بالا آمده است برای امروز با توجه به الگوی نفوذی (Piercing pattern) که دیروز بدان اشاره کردیم پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۱۲۳۰ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی می باشد.

بدین ترتیب، با ایجاد جو ریسک گریزی در بازارها و کاهش بازارهای سهام ، معامله گران در چنین شرایطی مقداری به خرید طلا روی می آورند.

از سوی دیگر، اخبار نگران کننده ای از وضیعت اقتصاد جهانی از سوی صندوق بین المللی پول (IMF) و کاهش پیش بینی این صندوق از رشد اقتصاد جهانی برای سومین بار در سال جاری منتشر شده که در نتیجه، موجب شروع فشارهای نزولی بر بازارهای سهام و در عوض تقویت اونس طلا گردیده است.

بنابراین برای امروز توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۱۴ خریداران شانس زیادی برای ادامه روند صعودی اونس طلا تا سطح ۱۲۳۰ دارند.

لازم به ذکر است که امروز اولین سطح حمایت در نرخ ۱۲۰۸ و سپس ۱۲۰۲ است و اگر قیمت از سطح ۱۲۰۲ عبور کند، می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد زیرا اگر سطح ۱۲۰۲ شکسته شود، حرکت اصلاحی که قبلا از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) تشکیل شده تکمیل خواهد شد.

امروز انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران مهمترین رویداد مهم خبری بازار است که انتظار می رود نتیجه آن تقریباً مطابق با پیش بینی بازار اعلام شود و بیشتر توجه بازار به لحن کلی این گزارش در خصوص “زمان” افزایش نرخ بهره در سال آینده خواهد بود.

اخبار مهم امروز را پیگیری کنید و در صورت عدم اشاره بانک مرکزی آمریکا به افزایش نرخ بهره، منتظر واکنش مثبت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۳۰ باشید که این هدف در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا