تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

برای چندمین بار متوالی الگوی سقف در اطراف منطقه ۱٫۲۶۸۰ تا ۱٫۲۶۹۰ برای یورو شکل گرفته است و حد استاپ فروشندگان چند پیپ بالای سطح ۱٫۲۷۰۰ قرار دارد.

خوانندگانی که این گزارشها را هر روز دنبال می کنند حتماً به یاد دارند که این سطوح ۱٫۲۶۸۰ و ۱٫۲۶۹۰، مابین دو سطح مقاومت مهم یعنی ۱٫۲۶۸۰ و ۱٫۲۶۹۰ و حمایت اولیه بر روی ۱٫۲۵۷۵ ، ۱٫۲۵۶۰ الی ۱٫۲۵۵۰ قرار دارد.

از این رو، شاید بهتر باشد، سطح حد استاپ را چند پیپ در بالای سطح ۱٫۲۷۰۰ در نظر بگیریم. حتی اگر هم این سطح شکسته شود نمی توان این حرکت را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی دانست و باید تصریح کرد که فروشندگان در میان مدت و بلند مدت کنترل بازار را همچنان به عهده دارند.

صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا که امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد می تواند فرصتهایی برای نوسانات بازار ایجاد کند و اگر این صورتجلسه نکته ی جدیدی را در خصوص زمان افزایش نرخ بهره منعکس نکند، احتمال شکست سطح ۱٫۲۷۰۰ وجود دارد.

اما اگر گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره آمریکا پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا تقویت شود، می باید همچنان به حرکت کاهشی یورو پایبند باشیم و از این رو تا قبل از خبر ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران هر گونه حرکت اصلاحی قیمت به سطوح ۱٫۲۶۸۰ ، ۱٫۲۶۹۰ و ۱٫۲۷۰۰ فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش فراهم خواهد آورد.

لازم به ذکر است که قیمت یورو همچنان با خط میانگین متحرک ۱۰ روزه گذشته بر روی ۱٫۲۶۵۵ مواجه است و البته روند همچنان گرایش به سوی پایین دارد و مقداری از سفارشات خرید در حوالی سطوح حمایت ۱٫۲۵۷۵ ، ۱٫۲۵۶۰ الی ۱٫۲۵۵۰ وجود دارند و در حرکت اصلاحی نیز انتظار می رود که فروشندگان تا قبل از خبر امشب از نزدیکی نقاط ۱٫۲۶۸۰ و ۱٫۲۶۹۰ وارد بازار شوند.

اما اگر سطح مقاومت ۱٫۲۷۰۰ با قدرت شکسته شود، باید به انتظار اصلاح به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۲۷۱۵ ، ۱٫۲۷۵۰ ، ۱٫۲۷۶۱ (بالاترین سطح روز ۲۶ سپتامبر) و ۱٫۲۷۸۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۲۰۴۲ به ۱٫۳۹۹۵) باشیم.

در نمودار زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز در نمودار زیر مشاهده می کنید که با کاهش شدید بهای نفت و اعلام ضعیف آمارهای اقتصاد جهانی، جریان ریسک گریزی نیز به آرامی در حال تقویت شدن است و جریان ریسک گریزی در بازار ادامه دارد و نگرانی از کاهش رشد اقتصاد جهانی همچنان پابرجاست.

در حال حاضر، عمده توجه معامله گران به وضعیت بازارهای سهام و افت قیمتهای سهام معطوف شده است و به همین خاطر قیمت این زوج ارز کاملا در زیر سطح ۱۰۸٫۹۲ (خط تنکان سن) تثبیت شده است.

از این رو در زوج ارز دلار- ین ژاپن برای امروز سفارشات فروش ما در حوالی سطوح ۱۰۸٫۸۰ ، ۱۰۸٫۹۵ و ۱۰۹٫۰۰ سفارشات خرید در منطقه نزدیکی ۱۰۷٫۷۵ ، ۱۰۷٫۶۰ و ۱۰۷٫۵۰ قرار دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن