تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

از شب گذشته که اونس طلا با انتشار خبر صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا حرکت شدید اصلاحی خود را آغاز کرد، هنوز هم این حرکت ادامه داشته و اخبار صورتجلسه منتشره نیز حاکی از عدم تعجیل بانک مرکزی آمریکا در افزایش نرخ بهره است. این امکان وجود دارد که با کم رنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش زودهنگام نرخ بهره آمریکا، زمینه ادامه حرکت اصلاحی اونس طلا را بیشتر فراهم کند.

این موضوع می تواند به امتداد حرکت اصلاحی کمک کند. آنهایی که در انتظار موج ۴ برای افزایش قیمت تا نرخ ۱۲۳۰ بودند، اکنون به هدف خود رسیده اند زیرا دیشب پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا قیمت جهانی اونس طلا صعود کرد و هم اکنون در بالاترین سطوح ۲ هفته گذشته خود قرار دارد.

بانک مرکزی آمریکا هیچ اشاره ی به افزایش نرخ بهره نکرد و همچنین، در این صورتجلسه، مباحث مطرح شده از سوی چند تن از اعضای بانک مرکزی آمریکا که از افزایش اخیر دلار و تبعات آن بر رشد اقتصادی ابراز نگرانی کرده بودند، نیز به دقت مورد توجه قرار گرفت و برای امروز پیش بینی می کنیم که چنانچه قیمت جهانی اونس طلا در بالای سطح مقاومت ۱۲۳۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) تثبیت شود بتواند به سوی سطح ۱۲۵۰ افزایش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی C تشکیل شده است که این موج نزولی از سطح ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) شروع شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این موج در قالب سه موج کوچکتر یعنی موجهای a , b , c شکل گرفته است که پنج موج دیگر خود یک موج c را تشکیل می دهند.

موج چهارم از موج c یعنی موج ۴ باعث برگشت و اصلاح قیمت از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) شده است که انتظار داریم بعد از تکمیل شدن موج ۴ قیمت آن از اطراف سطح مقاومت ۱۲۳۰ در موج بعدی یعنی موج ۵ قرار گیرد.

یادآوری می شود ، تنها در صورت صعود قیمت و تثبیت ۲ ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۳۰، فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۱۲۵۰ خواهد بود در غیر این صورت ممکن است که موج ۴ در همان نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۳۰ متوقف شود و قیمت را در موج ۵ قرار دهد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا