تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

در نمودار زیر مشخص است که قیمت نفت خام سبک آمریکا سطح حمایت ۸۸٫۲۹ دلار/بشکه را شکسته و همچنان پیش بینی می کنیم که به سوی سطح ۸۶٫۲۵ کاهش یابد و به همین خاطر تحلیل روز گذشته ما همچنان معتبر است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده بود که البته با قدرت شکسته شد و این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۷٫۷۳ (بالاترین سطح ۲۰ ژوئن) شکل گرفته است.

حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۸۶٫۲۵ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد و چنانچه این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۸۴٫۲۱ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح ۸۸٫۲۹ و تثبیت ۲ ساعته بالای آن به معنای اصلاح قیمت به سوی سطح ۹۰٫۸۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد. به باور ما شکست سطح مقاومت ۸۸٫۲۹ با تردید مواجه است و به همین خاطر هنوز هم روند نزولی پایدار است.

از این رو همچنان پوزیشن های فروش باقی خواهند ماند و در کوتاه مدت انتظار سقوط قیمت به سوی سطح ۸۶٫۲۵ وجود دارد و اگر قیمت به زیر این سطح فرود آید، احتمال ادامه حرکت نزولی در موج C حتی تا سطوح ۸۴٫۲۱ و ۸۱٫۶۸ دلار/بشکه بیشتر خواهد شد که در نمودار زیر می بینید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش می کنیم که قیمت آن به حرکت اصلاحی خود در اطراف منطقه مقاومت ۹۲٫۰۷ و ۹۲٫۴۹ دلار/بشکه پایان دهد و دوباره تحت فشارهای نزولی بیشتری قرار گیرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج نزولی c قرار گرفته که این موج از سطح ۹۷٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) تشکیل شده است.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت در این موج موقتا با سطح حمایت ۹۰٫۷۲ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) مواجه شده که مقداری به اصلاح قیمت کمک کرده و همچنین می بینیم که بخشی از این موج در درون الگوی کنج یا گوه نزولی قرار گرفته که سقف این کانال در اطراف مقاومت ۹۲٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) مانع از هر گونه حرکت اصلاحی قیمت شده است.

محتمل ترین سناریوی موجود در بازار آن است که قیمت نفت برنت پس از لمس سطح مقاومت ۹۲٫۰۷ دوباره به مسیر کاهشی خود برگردد و حتی اگر هم سطح ۹۲٫۰۷ شکسته شود نباید منتظر افزایش بیشتر قیمت باشیم زیرا مقاومت مستحکم بعدی بر روی ۹۲٫۴۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) وجود دارد.

بنابراین همچنان در انتظار بازگشت قیمت نفت برنت دریای شمال به روند کاهشی هستیم و در این مسیر، با شکسته شدن سطح ۹۰٫۷۲ می توان در انتظار استمرار حرکت کاهشی و رسیدن آن به سطح ۸۹٫۸۸ دلار/بشکه بود که این هدف در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت