تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت جهانی اونس طلا در این هفته تا بدین لحظه بهترین عملکرد هفتگی خود را در طی ۴ ماهه گذشته به نمایش گذاشته است که عمدتا به خاطر نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی موجب افزایش قیمت به بالاترین سطوح ۲ هفته گذشته شده است.

این صعود عمدتاً به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی سایر کشورها (خصوصاً منطقه یورو ، ژاپن و سایر کشورهای نوظهور یافته مثل برزیل) است زیرا با توجه به آمارهای ضعیف اقتصادی اتحادیه اروپا، وقوع رکود اقتصادی در این منطقه محتمل شده است.

بدین جهت به سنت بازار، اخلال در بازارهای مالی، خصوصاً گردش سرمایه در بازار سهام و اوراق بهادار، موجب هجوم سرمایه گذاران به بازار طلا خواهد شد.

افزایش اونس طلا در این یکی دو روز اخیر، لزوماً پاسخ به تقاضای واقعی مصرف کننده نداشته و چنانچه مشخص است، سرمایه گذاران برای تضمین سرمایه خود و خروج از بازار پرریسک سهام، به این بازار روی آورده اند.

با این حال دیروز اونس طلا نتوانست بالای سطح مقاومت ۱۲۳۰ خود را به مدت ۲ ساعته تثبیت کند و به همین خاطر احتمال بازگشت قیمت به سوی سطح ۱۱۹۴ وجود دارد و این طور به نظر می رسد حرکت اصلاحی در اطراف همان سطح مقاومت ۱۲۳۰ که دیروز گفتیم به پایان راه خود رسیده است.

این سطوح مقاومت و حمایت در نمودار پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج نزولی C وجود دارند که این موج قبلا از سطح ۱۳۴۵ آغاز گردیده است.

این موج از سه موج کوچک در قالب موجهای a , b , c تشکیل شده است. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که موج نزولی c در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است که این حرکت اصلاحی در قالب موج چهارم یعنی موج ۴ بوده است و بعد از اتمام این موج می بایست منتظر شروع موج نزولی پنجم یعنی موج ۵ باشیم که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۱۱۹۴ پایین بکشاند.

این در حالی است که در صورت شروع حرکت صعودی، سطح مقاومت اولیه نرخ ۱۲۳۰ می باشد و تنها در صورتیکه قیمت بتواند ۲ ساعته بالای این سطح تثبیت شود و از سطح مقاومت ۱۲۳۳ عبور کند باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۵۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود در غیر این صورت باید نسبت به شروع موج نزولی ۵ که در نمودار پایین مشاهده می کنید احتیاط کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا