تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا انتظار داریم که چنانچه قیمت بتواند به سطح ۸۳٫۹۰ دلار/بشکه کاهش یابد این خود تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۸۴٫۲۱ می باشد که می تواند قیمت را تا حدود سطح ۸۱٫۶۸ پایین بیاورد.

بنابراین، همچنان روند حرکت نفت را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت همچنان ادامه داشته باشد و با توجه به قرار گرفتن قیمت در زیر سطح ۸۴٫۲۱ اکنون فرصت مناسبی برای ورود دوباره به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین تر یعنی سطوح ۸۱٫۶۸ و حتی ۷۷٫۶۰ در روزهای آتی است.

با توجه به عواملی چون ادامه کاهش تقاضای خرید نفت از سوی اروپا و چین به خاطر کاهش رشد اقتصادی ، افزایش موجود ذخایر نفتی آمریکا و کاهش پیش بینی رشد اقتصاد جهانی توسط صندوق بین المللی پولی، ما از هم اکنون روند نزولی را برای نفت ادامه دار پیش بینی می کنیم.

این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی نفت خام سبک آمریکا پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی به ترتیب تا سطوح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی باشد که در نمودار پایین این سطوح در موج نزولی C مشخص هستند.

برای امروز هرگونه حرکت اصلاحی به سطوح بالا، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد و اولین سطح مقاومت در اطراف سطح ۸۶٫۲۵ می باشد و فروشندگان همچنان به فشار برای سقوط بیشتر قیمت ادامه می دهند.

هم اکنون قیمت تا نزدیکی سطح ۸۴ نیز پایین آمده است و فروشندگان کماکان متمایل به فروش نفت خام سبک آمریکا با هدف نزدیکی ۸۱٫۶۸ دلار/بشکه هستند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن به این حرکت اصلاحی فعلی خود در اطراف سطوح مقاومت ۸۹٫۳۷ و ۸۹٫۸۸ دلار/بشکه خاتمه دهد و دوباره تحت فشارهای نزولی به سوی سطح حمایت ۸۸٫۵۳ قرار گیرد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

این سطح حمایت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c می باشد که این موج نزولی از سطح ۹۷٫۸۰ (بالاترین سطح روز ۳۰ سپتامبر) تشکیل شده است.

این حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت رخ داده است بسیار کوتاه و ناپایدار خواهد بود که می تواند این حرکت اصلاحی را در حوالی خط فیبوناچی ۲۳۸٫۲ درصدی یا ۲۲۳٫۶ درصدی به پایان برساند.

برای امروز اخبار اقتصادی خاصی منتشر نخواهد شد و به باور ما حرکت قیمت در روندی کاهشی ادامه خواهد داشت و چنانچه سطح حمایت ۸۸٫۵۳ شکسته شود منجر به سقوط بیشتر قیمت تا سطح ۸۸٫۰۲ (خط فیبوناچی ۲۷۶٫۴ درصدی) می شود و به نظر می رسد، تمایل سرمایه گذاران به فروش نفت همچنان از اولویت های معامله گران است و نفت همچنان کالای ضعیف بازار باقی خواهد ماند.

می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به حرکت کاهشی نفت برنت معطوف باشد. در چنین وضعیتی فروشندگان نفت برنت دریای شمال با اعتماد به نفس بیشتری به ترتیب با اهداف ۸۸٫۵۳ ، ۸۸٫۰۲ و ۸۷٫۱۸ دلار/بشکه وارد بازار خواهند شد که این اهداف در نمودار زیر به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت