تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

سقوط بازارهای سهام، لغو معاملات انتقالی (Carry Trade) و کاهش ارزش ارزهای پربازده، عناوین مهمترین اخبار بازارهای مالی جهان است که تبعات آن در بازار ارز نمود پررنگی داشته است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز شرایط عدم اطمینان از وضعیت اقتصادی جهانی، هراس از باتلاق رکود اقتصادی در اروپا و سقوط شدید قیمت نفت و سایر کالاها، همه و همه بر شدت سقوط یورو افزوده است و در عوض تقاضا برای خرید دلار آمریکا را افزایش داده است.

بطور سنتی، با کاهش رشد اقتصاد جهانی در اروپا ، ژاپن و چین، سرمایه گذاران برای حفظ میزان سرمایه خود به بازارهایی که امنیت سرمایه گذاری بیشتری دارد، وارد می شوند که در این میان، بازار فلزات گرانبها (اونس طلا) و حتی دلار آمریکا، بیشتر مورد اقبال معامله گران است و این حرکت نشان دهنده شروع روندی جدید – و نزولی – برای ارز واحد اروپایی است.

این مساله، از نگاه ماریو دراقی، رئیس (ECB) هم قابل کتمان نبود و با تایید مساله کاهش رشد اقتصادی و ابراز نگرانی بانک مرکزی از این موضوع، بطور تلویحی از گسترش سیاست پولی انبساطی کمّی (QE) در آینده سخن گفت و اذعان کرد کاهش سرعت در حرکت اقتصادی منطقه اروپا می تواند شرکت ها و خانوارها را به سرمایه گذاری بی میل کند.

بر این باوریم که حرکت اصلاحی اخیر یورو اکنون در همان نزدیکی سطح ۱٫۲۸۰۰ رو به اتمام است و می بایست منتظر فرود دوباره قیمت به سوی سطح ۱٫۲۵۰۰ باشیم و برای امروز سفارشات فروش یورو به ترتیب در نرخهای ۱٫۲۷۱۵ ، ۱٫۲۷۳۰ ، ۱٫۲۷۴۰ ، ۱٫۲۷۶۵ ، ۱٫۲۷۷۰ ، ۱٫۲۷۸۰ و ۱٫۲۸۰۰ قرار دارند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت یورو دوباره در سراشیبی سقوط قرار گرفته و قادر به تثبیت روزانه بالای سطوح ۱٫۲۷۵۷ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) ، ۱٫۲۸۰۰ و ۱٫۲۸۴۵ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته) نگردید و امروز دوباره به زیر خط میانگین متحرک ۱۰ روزه کاهش یافته است و برای امروز می بایست انتظار سقوط بیشتر یورو بود مخصوصا آنکه سطح حمایت ۱٫۲۶۵۰ شکسته شده است.

بنابراین بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار ادامه سیر کاهشی یورو باقی مانده است. در نمودار زیر، ادامه حرکت کاهشی یورو را پیش بینی می کنیم. این موضوع نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی یورو پابرجاست و از این رو در میان مدت و بلند مدت تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو