تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

روز گذشته قیمت یورو ابتدا از همان محدوده ۱٫۳۰۵۰ تا منطقه ۱٫۲۹۵۰ برگشت اما چنانکه انتظار داشتیم، در محدوده سفارشات خرید بین ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۴۰، فرصتهایی برای خرید ایجاد شد و در نتیجه، حرکت صعودی یورو آغاز و تا سطح ۱٫۳۱۰۸ پیش رفت.   برای امروز نیز با توجه به قرار گرفتن سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۳۰۲۰ و ۱٫۳۰۰۰ در نتیجه می باید مجدد به انتظار صعود قیمت تا سطح ۱٫۳۱۰۰ باشیم.

در صورت برگشت و عقب نشینی قیمت ، برای امروز منطقه بین ۱٫۳۰۲۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) تا ۱٫۳۰۰۰ فرصت مناسبی برای ورود مجدد خریداران ایجاد خواهد کرد و حتی از نوع سفارشهای داخل سیستم معاملاتی مشخص است که محدوده بین ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۵۰ الی نهایت ۱٫۲۹۴۰ معامله گران سفارشهای خرید زیادی چیده اند و با شکست سطح ۱٫۳۰۷۰ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۳۲۴۵ به ۱٫۲۷۹۶ ) می بایست در انتظار رسیدن قیمت به سوی سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی یعنی نرخ ۱٫۳۱۳۸ باشیم که در نمودار زیر مشخص است.

امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح ۱٫۳۱۰۰ قاطعانه شکسته شود، در ادامه سطوح مقاومت بعدی نرخهای ۱٫۳۱۲۵ و ۱٫۳۱۳۰ خواهند بود و اتفاقا سفارشات فروش نیز در دو مرحله ۱٫۳۱۰۰ و بعدی در منطقه ۱٫۳۱۲۵ الی ۱٫۳۱۳۰ چیده شده اند و پیشنهاد می کنیم در همین محدوده نسبت به خروج از پوزیشن های خرید اقدام صورت گیرد زیرا محدوده ۱٫۳۱۰۰ و ۱٫۳۱۲۵ الی منطقه ۱٫۳۱۳۰ تراکم سفارشهای فروش را به خود می بیند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۱۰۰ در طی ۲۴ ساعت گذشته و سقوط قیمت تا سطح ۹۸٫۸۵ هر چند هم اکنون شاهد برگشت و اصلاح قیمت به بالای ۱۰۰ هستیم اما خریداران شانس چندانی برای ادامه حرکت صعودی و اصلاحی ندارند. سطح ۱۰۰ شکسته شده و اکنون قیمت در تلاش برای سقوط مجدد به زیر این سطح است. برای امروز هر گونه حرکت افزایشی موقتی است و در صورت بازگشت قیمت به بالای سطح ۱۰۰٫۴۰ می توان دوباره به انتظار شروع روند نزولی بود زیرا برای امروز سفارشات فروش در دو منطقه ۱۰۰٫۴۰ و ۱۰۰٫۵۰ بعدی در منطقه ۱۰۰٫۶۰ تنظیم شده اند.

لازم به ذکر است که در زوج EurJpy  برای امروز سفارشات فروش در منطقه ۱۳۱٫۳۰ و ۱۳۱٫۵۰ و سفارشات خرید در منطقه ۱۲۹٫۹۰ و ۱۲۹٫۷۰ الی ۱۲۹٫۵۰ قرار دارند. در زوج GbpJpy نیز حتی رسیدن به منطقه رزیستنس و مقاومت ۱۵۴٫۰۰ و ۱۵۴٫۵۰  فرصتی را برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد آورد و امروز این منطقه سقف قیمت محسوب می شود. در حرکت نزولی ، منطقه اولیه حمایت این زوج ارز بر روی محدوده ۱۵۲٫۰۰ الی ۱۵۱٫۷۰ تشکیل شده است که پیشنهاد می کنیم در همین منطقه نسبت به تسویه فروش اقدام گردد.

نمودار روند تغییرات ۲ ساعته قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

روند حرکت فعلی پوند اندکی صعودی است و روز گذشته با شکسته شدن سطح ۱٫۵۳۰۰، قیمت به سوی ۱٫۵۳۷۴ افزایش یافت. عدم توانایی فروشندگان برای شکستن سطح ۱٫۵۲۸۱ ( خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) این گمانه را تقویت می کند که امروز حرکت صعودی پرقدرت دیگری ادامه خواهد داشت و از این رو انتظار داریم که خریداران قیمت را تا سطح مقاومت ۱٫۵۳۴۰ و ۱٫۵۳۵۰ و در ادامه ۱٫۵۳۷۰ و ۱٫۵۳۸۰ الی ۱٫۵۴۰۰ پیش ببرند. فعلا با توجه به اینکه در زیر سطح ۱٫۵۲۹۰ ، سطوح حمایت زیادی دیده می شود، از این رو برای امروز حتی رسیدن به سطح ۱٫۵۲۸۱ فرصتی را برای ورود به پوزیشن های خرید فراهم خواهد آورد.

اخیرا اعلام قوی شاخصهای مدیران خرید کارخانه ای و ساخت و ساز انگلیس موجب صعود پوند شده است و فردا نیز شاخص مدیران خرید بخش خدمات منتشر می شود که اگر بالاتر از حد پیش بینی ها ۵۳٫۱ اعلام شود ، انتظار صعود قیمت تا منطقه ۱٫۵۴۰۰ و ۱٫۵۴۶۰ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی ) وجود خواهد داشت که در نمودار زیر مشخص است و این امر مستلزم شکست قاطعانه سطوح ۱٫۵۳۸۰ و ۱٫۵۴۰۰ می باشد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند