تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

تردیدی نیست که حرکت صعودی امروز صبح اونس طلا، ارتباط مستقیمی با کاهش سهام در بازارهای جهان دارد و شاید انتشار همین اخبار در آغاز هفته جدید، برای خریداران اونس طلا دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است و با نگاهی به رویدادهای امروز می توان رشد قیمت جهانی اونس طلا را مشاهده کرد که به تبع آن تقویت قیمت را به همراه داشته است.

اعلام اخبار ضعیف اقتصادی در اروپا، ژاپن ، چین و انتظار بازار برای عدم تعجیل بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ سود بانکی این کشور تا نیمه دوم سال آینده از یک طرف و از سوی دیگر کاهش بازارهای سهام و تضعیف ارزش دلار پس از صورتجلسه هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا، رغبت بازار برای خرید داراییهای مطمئن (اونس طلا) را اندکی افزایش داده است.

در این صورت، برای اونس طلا نرخهای نزدیکی ۱۲۴۵ و ۱۲۵۰ و برای اونس نقره نرخهای نزدیک به ۱۸٫۰۰ را می توان پیشاپیش انتظار داشت.

تمایلات ریسک گریزی به تدریج در بازار ظاهر شده و در حال تبدیل به جریان اصلی بازار است. تحولات اخیر بازارهای سهام و نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی از جمله دلایلی است که فشارهای ریسک گریزی را بیشتر کرده و تمایل برای خرید اونس طلا را ایجاد نموده است و در عوض قیمت نفت را به شدت کاهشی کرده است.

در نمودار روزانه قیمت جهانی اونس طلا مشاهده می کنید که امروز قیمت توانسته که از سطح مقاومت ۱۲۲۱ عبور کند و امروز در بازار آسیا با قدرت بالای خط روند نزولی رسم شده و سطح ۱۲۳۳ تثبیت شده است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت تا نزدیکی سطح ۱۲۴۵ رشد کند.

سطح مقاومت ۱۲۲۱ همانگونه که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهش ۱۳۴۵ (بالاترین سطح روز ۱۰ جولای) به ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) قرار داشت که امروز با قدرت شکسته شد.

از این رو مقاومت بعدی بر روی ۱۲۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد که بزودی لمس خواهد شد و چنانچه قیمت اونس طلا بتواند از این سطح نیز عبور کند راه را برای صعود بیشتر به سوی نرخهای ۱۲۵۰ و حتی ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) هموار خواهد کرد.

بنابراین با توجه به قدرت و پتانسیل رشد قیمت که هم اکنون شاهد هستیم احتمال حرکت اصلاحی و برگشتی به نرخهای پایین بعید به نظر می رسد زیرا سطح حمایت و کف قیمت هم اکنون در نزدیکی سطح ۱۲۲۱ ساخته شده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدفهای بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا