تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

ادامه استراتژی فروش نفت صحیح بوده و چنانکه دیدیم، با سقوط قیمت به سطح ۸۳٫۵۹ دلار/بشکه ابتدا یک حرکت اصلاحی و صعودی آغاز شد و دوباره فروشندگان وارد بازار شدند و همانطور که می دانیم روند کاهش قیمت نفت‌ در بازارهای جهانی مدتی‌ است که آغاز شده است.

روز جمعه همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت نفت خام سبک آمریکا پس از سقوط به ۸۳٫۵۹ دقیقا تا سطح ۸۶٫۲۵ اصلاح کرد و روز جمعه دقیقا در همین سطح سقف قیمتی خود را ساخت و همچنین گفتیم که نمی توان این حرکت اصلاحی را به معنی از بین رفتن کامل روند کاهشی بدانیم و به همین خاطر باید تصریح کرد که فروشندگان نفت همچنان کنترل بازار را به عهده دارند.

برای امروز هر چند بازار آمریکا تعطیل است اما پیش بینی می کنیم که بزودی قیمت نفت خام سبک آمریکا مجدد سطح ۸۳٫۵۹ (پایین ترین سطح روز جمعه) را لمس کند و حتی بتواند این سطح را بشکند و تا سطح ۸۱٫۶۸ سقوط کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

از منظر تحلیل فاندامنتال جریان مستمر افزایش تولید و عرضه نفت در بازارهای جهانی و استمرار مازاد عرضه یکی دیگر از دلایل اصلی سقوط نفت می باشد زیرا همچنان ‌که تولید نفت رو به فزونی است، تقاضای خرید آن عمدتا به خاطر نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی به شدت رو به کاهش گذاشته است.

از این رو، بهتر است همانند استراتژی که قبلا گفتیم در سطوح بالا اقدام به فروش نفت کنیم و همچنان بر این باوریم که می باید به حرکت کاهشی خود پابند باشیم و از این رو، شرایط کنونی بازار فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش نفت خام سبک آمریکا به ترتیب تا سطوح ۸۳٫۵۹ و ۸۱٫۶۸ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

تغییر چندانی در وضعیت حرکت نفت برنت دریای شمال دیده نمی شود و کانال نزولی همچنان پایدار است. برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت آن امروز مجدد سطح ۸۷٫۷۴ دلار/بشکه را تاچ کند و حرکت سریع اصلاحی که روز جمعه شاهد بودیم چندان پایدار نحواهد بود.

این حرکت اصلاحی صرفا به خاطر لمس سطح حمایت قیمت در اطراف سطح ۸۸٫۴۹ (پایین ترین سطح روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲) اتفاق افتاد و برای امروز خیلی بعید است که دوباره قیمت بتواند خود را به سقف کانال خود برساند و محتمل ترین سناریو آن است که نفت برنت مدتی در اطراف سطح حمایت ۸۸٫۴۹ در نوسان باشد تا پس از آن به سوی سطح ۸۷٫۷۴ سقوط کند.

انتظار می رود که فروشندگان از این نقطه دوباره وارد بازار شوند و معامله گران را به فروش بیشتر نفت ترغیب کند. به همین دلیل نفت برنت همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با ادامه کاهش قیمت سهام در بازارهای بورس بین الملل که امروز صورت خواهد گرفت، این کاهش قیمت قدرتمندانه پیش رود.

اگر امروز سطح ۸۷٫۷۴ دلار/بشکه شکسته شود، باید به انتظار فرود بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال باشیم. امروز اخبار اقتصادی چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود اما با ایجاد جو ریسک گریزی در بازار ، همانند نفت خام پوزیشن های فروش نفت برنت دریای شمال بیشتر باز خواهند شد.

نمودار روند تغییرات ۳۰ دقیقه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت