تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و برای قیمت جهانی اونس طلا هدف ۱۲۴۵ که روز گذشته بدان اشاره کردیم همچنان معتبر است و این موضوع را شکست سطح مقاومت ۱۲۲۱ در نمودار زیر تایید کرده است.

سرمایه گذاران هنوز هم به دلیل وجود نوسانات اخیر و استمرار روند ریسک گریزی تمایل زیادی به ورود معاملات خرید اونس طلا دارند و صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به عنوان بزرگترین صندوق سرمایه گذاری روی طلا نیز برای اولین بار طی بیش از ۱ ماهه گذشته اقدام به خرید طلا به میزان ۱٫۷۹ تن نمود.

قبلا نیز خدمتتلان عرض کردم افزایش اخیر قیمت جهانی اونس طلا که در روزهای اخیر شاهد هستیم، لزوماً پاسخ به تقاضای واقعی مصرف کننده نداشته و چنانچه مشخص است، سرمایه گذاران برای تضمین سرمایه خود و خروج از بازار پرریسک سهام به خاطر نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی به بازار جهانی طلا روی آورده اند.

همانطور که روز گذشته گفتیم این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از حرکت کاهشی ۱۳۴۵ (بالاترین سطح ۱۰ جولای) به ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر) تشکیل شده بود که دیروز با قدرت شکسته شد.

هم اکنون قیمت در حال پیشروی به سوی مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۲۴۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی واقع شده است.

اگر این سطح نیز شکسته شود زمینه را برای یک صعود قدرتمند تا حدود سطح ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می آورد. سطح حمایت اولیه نیز بر روی نرخ ۱۲۳۰ قرار داشته و پس از آن در محدوده ۱۲۲۵ تشکیل شده است.

بنابراین برای امروز به نظر می رسد که قیمت هم اکنون در تلاش برای رسیدن به سطح ۱۲۴۵ است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید و با نگاهی به نمودار پایین، می توان هدف های بعدی قیمت اونس طلا را مشاهده کرد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا