تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا فعلا حرکت قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۸۳٫۵۹ و ۸۶٫۲۵ دلار/بشکه ادامه دارد تا پس از شکسته شدن یکی از این سطوح جهت امروز بازار مشخص گردد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است اولین سطح حمایت بر روی نرخ ۸۴٫۲۱ تشکیل شده است و همچنان بر این باوریم که اگر روند نزولی با شکسته شدن سطح ۸۳٫۵۹ همراه باشد می تواند استمرار زیادی داشته باشد و احتمال سقوط بیشتر تا سطح ۸۱٫۶۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد.

این در حالی است که در حرکت صعودی اگر قیمت به بالای سطح مقاومت ۸۶٫۲۵ یعنی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی برسد می تواند موجب افزایش قیمت تا نرخ ۸۸٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) گردد.

از این رو برای امروز حرکت قیمت فعلا در روندی نامشخص قرار گرفته است و از آنجاییکه قیمت در روندی خنثی بین سطوح مشخص قرار گرفته فعلا می بایست در انتظار بود تا با رسیدن قیمت به بالای ۸۶٫۲۵ یا به پایین ۸۳٫۵۹ اقدام به خرید یا فروش نمود.

باز هم یادآوری می شود اگر امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت ۸۶٫۲۵ گردید، می توان انتظار داشت حرکت صعودی با قدرت به سوی ۸۸٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) پیش رود از سوی دیگر اگر سطح حمایت ۸۳٫۵۹ شکسته شود و قیمت در پایین آن تثبیت گردد، هدف کاهشی رسیدن به نرخ ۸۱٫۶۸ دلار/بشکه است. از این رو فعلا می توان به انتظار نوسانات قیمت و شکست یکی از سطوح فوق ماند تا حرکت کلی امروز مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال امروز پیش بینی می کنیم از آنجایی که سطح حمایت ۸۸٫۴۹ دلار/بشکه شکسته شده است ، قیمت آن تا سطح ۸۶ کاهش یابد.

این سطح حمایت در پایین ترین سطح روز ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ ساخته شده بود که دیروز شکسته شد و با توجه به اینکه این سطح شکسته شده است احتمال اینکه دوباره قیمت بتواند به ضلع بالایی تونل نزولی برسد خیلی بعید به نظر می رسد و کف این تونل نزولی هدفی در حدود سطح ۸۶ را نمایان ساخته است.

در حرکت افزایشی تنها در صورتیکه قیمت بتواند به بالای سطح ۸۹٫۱۴ برسد نشاندهنده شکست غلط سطح حمایت ۸۸٫۴۹ می باشد و آن وقت می بایست موقتا در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد.

البته ذکر این نکته ضرروی است که حتی شکست سطح ۸۹٫۱۴ دلار/بشکه لزوما به معنای تشکیل حرکت اصلاحی قدرتمند نیست زیرا تمایلات بازار همچنان کاهشی است.

از این رو می بایست باور داشته باشیم که حرکت نزولی فعلی بخشی از روند نزولی اصلی است که می تواند قیمت را تا نرخهای پایین هدایت کند که به دلیل قرار گرفتن در کانال کاهشی ۲ هفته گذشته، اهمیت قابل توجهی برای نفت برنت دریای شمال دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت