تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

قیمت یورو برای سومین بار متوالی نتوانست بالای سطح مقاومت ۱٫۲۷۷۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) تثبیت شود و یک کندل ۴ ساعته یا روزانه بالای آن ببندد و این طور به نظر می رسد که منطقه نزدیکی ۱٫۲۷۷۰ تا ۱٫۲۸۰۰ سد بسیار محکمی برای یورو است و به خاطر همین امروز پس از اعلام ضعیف تولیدات صنعتی اروپا و تمایلات سرمایه گذاران ZEW آلمان دوباره یورو به پایین ۱٫۲۶۴۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته گذشته) سریعا ریزش کرد.

مقاومت مستحکم بعدی بر روی نرخ ۱٫۲۸۰۲ (خط میانگین متحرک ۳۰ روزه گذشته) تشکیل شده است. از این رو، تمرکز ما به ادامه حرکت کاهشی یورو معطوف است که در صورت تثبیت قیمت در پایین سطح ۱٫۲۶۴۸ هدف های ۱٫۲۶۰۵ (پایین ترین سطح ۱۰ اکتبر) ، ۱٫۲۵۸۳ (پایین ترین سطح ۷ اکتبر) و سپس ۱٫۲۵۲۵ الی ۱٫۲۵۰۴ (پایین ترین سطح ۶ اکتبر) نمایان خواهد شد.

از آنجاییکه حرکت کاهشی همچنان ادامه دارد، می توان در نرخهای ۱٫۲۷۷۰ ، ۱٫۲۷۸۵ ، ۱٫۲۷۹۰ و ۱٫۲۸۰۰ همچنان اقدام به فروش کرد و به انتظار کاهش و بازگشت قیمت به نرخ ۱٫۲۵۲۵ ماند و این بدان معنی است که با اصلاح قیمت به نرخهای بالا، امکان ورود مجدد فروشندگان وجود دارد.

اختلاف نرخ بهره اروپا با سایر کشورها مخصوصا آمریکا، همچنان منجر به تضعیف یورو خواهد شد زیرا بدون تردید بانک مرکزی اروپا برای مقابله با خطر رکود و تورم منفی و همچنین بازگرداندن ترن اقتصادی کشور به ریل اصلی خود به ادامه سیاست های انبساطی تمرکز خواهد کرد.

با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی اروپا به هیچ عنوان ضرورتی برای عقب نشینی از سیاستهای فوق انبساطی پولی را ایجاد نمی نماید و به همین خاطر روند نزولی را برای یورو ادامه دار پیش بینی می کنیم.

کراسهای ین چند روزی است که به دنبال ریزش بورسهای بین المللی به شدت در حال نزول هستند و به عبارتی ین در حال تقویت می باشد بطوریکه ارزش دلار در مقابل ین ژاپن به کمترین سطح ۱ ماهه گذشته و ارزش یورو در مقابل ین ژاپن به کمترین سطح ۱۱ ماهه گذشته سقوط کرده است. پوند نیز خود را در مقابل ین ژاپن تا نرخهای نزدیک ۱۷۰ در برابر ین ژاپن پایین کشانده است.

از این رو به دلیل استمرار جریان ریسک گریزی و نیز بازگشت سرمایه های به داخل ژاپن، ین این کشور به شدت در برابر ارزهای همتای خود تقویت شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است در زوج ارز دلار – ین ژاپن هدف قیمت کاهش تا نرخهای ۱۰۶٫۵۴ و ۱۰۵٫۴۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از ۱۰۰٫۸۰ به ۱۱۰٫۰۹) می باشد اما قبل از رسیدن قیمت به این سطوح برای امروز مقداری از سفارشات خرید در حوالی سطوح ۱۰۶٫۶۰ و ۱۰۶٫۵۰ قرار دارند که برای امروز می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت گردد. سفارشات معامله گران حرفه ای این جفت ارز نیز امروز به ترتیب در سطوح مقاومت مستحکم ۱۰۷٫۶۰ ، ۱۰۷٫۷۵ ، ۱۰۷٫۸۰ ، ۱۰۷٫۹۰ الی ۱۰۸٫۰۰ قرار دارند.

در سایر تحولات در حال حاضر در زوج ارز یورو – ین ژاپن که امروز با ثبت ۱۳۵٫۰۲ به کمترین نرخهای ۱۱ ماهه گذشته سقوط کرد، با توجه به چشم انداز سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اروپا و نیز احتمال افزایش بودجه خرید دارایی ها و اوراق قرضه در اروپا و همچنین ادامه جریان ریسک گریزی انتظار می رود، یورو تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و در برابر ارزهای اصلی مخصوصا در برابر دلار و ین ژاپن همچنان در روندی نزولی حرکت کند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن