تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

در نمودار روزانه قیمت جهانی اونس طلا  قیمت دو بار تلاش کرد که از سطح مقاومت ۱۲۳۶ عبور کند اما نتوانست با قدرت این سطح را بشکند و هر چند دیروز تا سطح ۱۲۳۸ بالا آمد ولی کندل روز گذشته در پایین سطح مقاومت ۱۲۳۶ بسته شد.

برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت در صورتیکه بتواند از سطح حمایت ۱۲۲۰ عبور کند به سوی سطح ۱۲۱۶ کاهش یابد و فعلا هدف ۱۲۴۵ مورد توجه نیست مگر آنکه در واکنش به اخبار ضعیف اقتصادی امروز قیمت مجدد به بالای ۱۲۳۶ برسد و از سطح ۱۲۳۸ عبور کند که آن وقت می بایست هدف ۱۲۵۳ را پیش بینی کرد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این حرکت برگشتی از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) خلاف روند کاهشی از سطح ۱۳۲۲٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۸ اوت) می باشد تا روند کاهشی آغاز شده از سطح ۱۳۴۵ (بالاترین سطح ۱۰ جولای) زیرا همانطور که اشاره کردیم قیمت هنوز نتوانسته خود را در بالای سطح ۱۲۳۶ تثبیت کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۳۲۲٫۶۰ به ۱۱۸۳٫۴۶ واقع شده است.

در چارت پایین دیده می شود که سطح ۱۲۱۶ بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی واقع شده است و چنانچه این سطح با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۲۰۳ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است که در واکنش به اخبار امروز چنانچه آمارهای خرده فروشی، قیمت تولید کنندگان و امپایر استیت آمریکا ضعیف اعلام شوند این مسئله می تواند به تقویت اونس طلا کمک کند و در حرکت صعوی تنها تثبیت قیمت بالای ۱۲۳۶ و شکست سطح ۱۲۳۸ موجب صعود به سطح ۱۲۵۳ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی قرار گرفته است.

اخبار متعددی که امروز در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران در بازار آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم را برای حرکت و خروج از روند خنثی بین ۱۲۲۰ و ۱۲۴۰ برای اونس طلا فراهم آورد.

در این میان، بی شک، اخبار آمریکا مخصوصا شاخص خرده فروشی (پیش بینی ۰٫۱%- ، رقم قبلی ۰٫۶%+) و قیمت تولید کنندگان آمریکا (پیش بینی ۰٫۱%+) و شاخص امپایر استیت (پیش بینی ۲۰٫۳ ، رقم قبلی ۲۷٫۵) به همراه کتاب خاکستری بانک فدرال رزرو آمریکا توجه خاص بازار جهانی اونس طلا را به خود جلب خواهد کرد که اگر سطح ۱۲۳۸ با قدرت شکسته شود می تواند به تقویت اونس طلا تا سطح ۱۲۵۳ کمک کند که در نمودار زیر این هدف را ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا