تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت نفت خام سبک آمریکا روز گذشته سقوط شدیدی را تجربه کرد و به هدف ۸۱٫۶۸ دلار/بشکه که دیروز اشاره کرده بودیم رسید و هم اکنون در پایین ترین نرخهای خود در طی ۲ ساله گذشته قرار گرفته است.

نفت همچنان کالای ضعیف بازار است و معامله گرانی که نفت را فروخته اند هم اکنون در سود قابل توجهی هستند. این سقوط در واقع پس از آنکه تولید کنندگان مهم نفت در ساز مان اوپک اعلام کردند که حتی با وجود کاهش قیمت‌ها تولید خود را حفظ خواهند کرد و تمایلی به کاهش سطح تولیدات خود ندارند، شدت بیشتری به خود گرفت و برای امروز هرگونه حرکت اصلاحی، فرصتهای مناسبی را برای ورود مجدد فروشندگان فراهم خواهد کرد.

در نمودار زیر مشاهده می فرمائید که قیمت سطح حمایت ۸۱٫۶۸ را با قدرت شکسته است و تا بدین لحظه به زیر سطح ۸۱٫۳۰ سقوط کرده و از هم اکنون در موج نزولی قدرتمند C می توان هدف بعدی را بر روی نرخ ۷۷٫۶۰ متصور بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی مشخص گردیده است.

عرضه کافی در بازار و افزایش تولید نفت آمریکا و روسیه و سایر کشورهای عضو اوپک و همچنین ادامه نگرانی ها از کاهش رشد اقتصاد جهانی (دیروز آلمان نیز پیش بینی نرخ رشد اقتصاد خود را در سال جاری و آینده به شدت کاهش داد) باعث شده قیمت نفت برنت دریای شمال که معیار ارزش گذاری نیمی از نفت جهان است به شدت سقوط کند.

از این رو نفت خام سبک آمریکا براساس نمودار پایین همچنان در روندی کاهشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که این سقوط قدرتمندانه به سوی سطح ۷۷٫۶۰ دلار/بشکه پیش رود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال همانگونه که ملاحظه می فرمائید قیمت آن سطح حمایت ۸۶٫۶۷ دلار/بشکه را شکسته است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا حدود سطح ۸۲٫۸۷ سقوط کند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح حمایت در نمودار روزانه بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C تشکیل شده است که از سطح ۱۱۵٫۷۱ (بالاترین سطح روز ۱۹ ژوئن) شکل گرفته است.

این موج سومین موج از چرخه سه موجی قیمت می باشد که از سطح ۱۲۷٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۱) شروع شده است. سطح حمایت بعدی قیمت بر روی نرخ ۸۲٫۸۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴) قرار دارد.

براساس عمق حرکت نزولی قیمت این طور به نظر می رسد که قیمت در موج نزولی C سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و حتی جای تعجب ندارد که قیمت سطح حمایت ۸۲٫۸۷ را بشکند و تا حدود سطح ۷۷٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) سقوط کند.

به دلیل بسته شدن قیمت در پایین سطح ۸۶٫۶۷ معامله گران کماکان متمایل به فروش هستند و از این رو، هرگونه حرکت اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش تلقی می شود.

بنابراین باید در انتظار یک سقوط جدی دیگر برای قیمت نفت برنت باشیم. پیش بینی ما برای امروز، ادامه سیر نزولی نفت برنت دریای شمال است. نفت برنت در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد! با هم منتظر می مانیم.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت