تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت اونس طلا همچنان در نزدیکی بالاترین سطوح ۱ ماهه گذشته خود قرار دارد و افزایش نگرانی ها در خصوص سلامت اقتصاد جهانی و افت قیمت شدید سهام بدلیل هراس از کاهش رشد اقتصاد جهانی، از جمله دلایل این افزایش بوده است.

بازارهای سهام مجموعاً با کاهش قیمت همراه شده اند و این موجب تقاضا برای خرید اونس طلا توسط سرمایه گذاران شده است زیرا افت اخیر قیمت در بازارهای مالی موجب گردیده تا فرصت مناسبی برای خرید اونس طلا بوجود آید.

دیروز تمامی شاخصهای اقتصادی ایالات متحده (خرده فروشی و قیمت تولید کنندگان) حکایت از کاهش رشد اقتصاد این کشور داشت و در صورتیکه امروز آمارهای تولیدات صنعتی ، شاخص صنعتی فیلادلیفا و مدعیان بیمه بیکاری هفتگی نیز ضعیف تر از حد انتظار اعلام شوند باید از هم اکنون اونس طلا را در حوالی ۱۲۶۳ دید.

از لحاظ تکنیکی در تایم فریم روزانه اونس طلا الگوی مثلث افزایشی شکل گرفته که قاعده آن سطح ۱۲۶۳ می باشد و در صورتیکه این سطح شکسته شود احتمالا اونس طلا وارد منطقه ۱۲۸۷ خواهد شد.

در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا توانسته که از سطح مقاومت ۱۲۳۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) با قدرت عبور کند و هدف بعدی افزایش تا سطح ۱۲۶۳ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به سطح فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

قدرت موج برگشتی که از سطح ۱۱۸۳٫۴۶ (پایین ترین سطح روز ۶ اکتبر) شروع شده نشان می دهد که این موج در جهت خلاف چرخه سه موجی است که از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این چرخه الیوت ویو نشان می دهد که قیمت براحتی به بالای سطح مقاومت ۱۲۳۲ رسیده و از هم اکنون می بایست منتظر تقویت قیمت به سوی سطح ۱۲۶۳ باشیم و چنانکه این سطح نیز شکسته شود همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم موجب صعود به سطح ۱۲۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

تغییرات قیمت اونس طلا از اواخر ماه ژوئن ۲۰۱۳ در طی مدت مذکور نوسان قیمت بین دو خط حمایت و خط مقاومتی در حرکت بوده و الگوی مثلث شکل گرفته است که نشان از پتانسیل رشد قیمت اونس طلا در موج (E) به سوی سقف این الگوی مثلث یعنی ۱۲۸۷ و حتی بالاتر دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا